Alla inlägg den 5 februari 2009

Av madeleine karlsson - 5 februari 2009 22:04


Jongest är ett nyskapat ord sammansatt av två andra ord. Jobb och Ångest!


Japp, på lördag ska jag jobba igen för första gången på länge... Inte direkt något jag ser fram emot. Allt som har med jobbet att göra känns tungt, tråkigt, grått och deprimerande.

Det enda som gläder mig är de rara gamlingarna som jag tycker så mycket om. Nu har dock de flesta som bodde där när jag jobbade där flugit vidare upp i sina himlar men där finns ju nya rara, rynkiga tanter och farbröder att hålla i handen och krama om.

Det känns så bra att få ge bort något som de så tacksamt tar emot. Ett leende, en kram eller bara ett samtal. Om det nu finns tid med sådant vill säga.


Anledningen/anledningarna till att jag valde att ta mig bort från jobbet ligger fortfarande latent i huvudet och kroppen. Stressen kryper redan fram och tankar börjar gro. Usch!!

Jag vet inte egentligen varför men jag vill bara inte dit. Jag har gjort mitt där känns det som. Jag har gjort mitt för det där företaget. De har nästan fått mig att gå in i väggen och det är jag både tacksam och inte tacksam över.

På ett sätt så är jag glad att allt blev som det blev så att jag kunde ta mig därifrån och börja tänka på mig själv och hur jag faktiskt mår. Samtidigt så är det tråkigt att jag ska behöva känna så här inför att gå till jobbet och jobba extra. Det tar liksom emot. Samtidigt så vet jag att jag måste ha pengar och att jag inte kommer undan. Jag måste jobba. Snart är det sommar och då är det bara att jobba på i flera månader. Något jag har en ännu större jongest över.


Dock så vet jag ju att jag klarar det. Jag är envis och ger mig inte i första taget och nu ser jag ju ett slut på det hela. När jag är färdigutbildad så är det bara ( Mmm, bara å bara...) att söka ett nytt jobb och sedan säga upp sig från det gamla.


Egentligen borde jag verkligen inte klaga. Jag har ett fast jobb och jag går dessutom en fantastisk utbildning som kanske kommer att ge mig en härlig framtid inom ett yrke där jag trivs. I dessa tider med den kassa arbetsmarknaden så borde jag nog bara hålla käft och gå till mitt jobb utan att klaga...



Av madeleine karlsson - 5 februari 2009 09:44


Ooooo, jag hittade något så tjusigt i min vän A:s blogg! En miniatyrtekopp att ha runt halsen!!! 


Så himla fint och jag som ÄLSKAR te över alla andra varma drycker... Om det är något smycke här i världen som jag skulle kunna tänka mig så är det detta!  Det är ju jag!

Tekoppen har ju nästan blivit som mitt signum numera... Speciellt på jobbet där jag var den enda som hade en "balja" till tekopp att dricka ur. 


Vill ha, vill ha, vill ha!! 


Titta så tjusigt!! 


Quietland



Av madeleine karlsson - 5 februari 2009 00:08


Japp nu har jag haft tråkigt igen och således tagit upp min kamera och fotat lite... Givetvis och endast bara på mig själv. Tänkte fota de nya skorna jag köpte idag också men det glömde jag visst bort...

Får bli kanske imorgon.


Nåja här kommer några färska bilder på mig mitt i natten.



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards