Alla inlägg den 10 mars 2009

Av madeleine karlsson - 10 mars 2009 21:46


Minns du mig?

 

Frusna tårar under nattlampan. Lika sött som pudersocker faller dem och lägger sig till rätta i skenet. Mjuka, runda fastän iskalla.

 

Minns du mig?

 

Glittrande trottarer fångar uppmärksamheten. Ögonen tillhör någon i ett fönster. Att gömma sig bakom en gardin trots att man syns.

Kikar upp, lite genant. 

 

Minns du mig?

 

Så halt och blankt, så farligt men vackert. Du kan döda med ditt glitter.

Skuggorna rör sig ljudlöst över isen, gömmer sig bland det genomskinliga. I tryggt förvar väntar dem där.

 

Minns du mig? 

Av madeleine karlsson - 10 mars 2009 11:41


Nu har jag precis kommit hem från Ortopeden. Vilka trevliga gipstekniker det var som tog hand om mig!! :) 


Jag bad om att få se bilder på min fot och det fick jag. Det var ju av! Inte konstigt att jag hade lite ont... Det var ingen liten spricka så som jag hade föreställt mig det utan ett brott genom hela benet.

Jag vet inte vad just det benet på sidan av foten heter men av var det i alla fall... Det var därför de ville operera först men det låg snyggt å rakt såg jag så det var tur ioturen att jag slapp sågas upp...


Jag har ringt mitt försäkringsbolag också. :) Det var roligt! Kommer få tillbaka en slant och det sitter ju inte fel kan jag säga.


Nu ska jag ligga här och torka i ett dygn... 

Av madeleine karlsson - 10 mars 2009 08:21

Jahapp, då var det straxt dax för mig att ta mig iväg till farbror doktorn på ortopedmottagningen för att byta mitt gips.

Äntligen har halva tiden gått!!

Tre veckor kvar.


Det tråkigaste är att jag nu, återigen, får vara hemma en dag typ för att gipset ska torka ordentligt. Ingen skola för mig imorgon. Det är tråkigt faktiskt för det är så skönt att få komma ut härifrån lägenheten. Nåväl nu kan jag ju börja läsa boken jag fick av J! Eller ja, jag har redan börjat... :)


Undrar hur hårig jag är under gipset?? Jag glipade lite på det igår å ja minsann, där stack det fram några nästan genomskinliga hårstrån... Så tjusigt! Har nog inte vart så här enbenslurvig sedan ja jag vet inte när... Ska bli lite spännande att få se mitt ben igen. Lite som en julklapp som varit inslagen länge å som man äntligen får öppna. 


Nu ska jag hitta några mjukisbrallor som man kan dra högt upp på låret så de slipper klippa sönder fler av mina tights...




Auf Wiederzehn! Eller hur det nu stavas...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards