Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Skinnet och preventiva medel.

Av madeleine karlsson - 23 augusti 2014 10:47

Om gårdagen var en riktigt usel dag så kan jag säga att den här dagen känns helt tvärt om, än så länge. Jag har sovit ganska bra, typ kanske sex timmar sammanlagt (plus att jag sov två längre stunder igår på dagen). Tror att jag behövde det. Var ändå uppe och vankade en timme tidigt imorse men sedan tvingade jag mig själv att krypa ner i sängen igen och ja, jag somnade faktiskt om till halv åtta ungefär. (Ja, var så god intresseklubben, det går bra att anteckna det.)

Startade dagen med hårtvätt och ansiktsmask, skönt även om håret ser ut som en urtvättad disktrasa. Men alltså hallå, jag måste bara tala om en av de bästa sakerna, för min del ska tilläggas, med den här graviditeten. Skinnet! Eller ja, huden i ansiktet, den har ju blivit tusen gånger bättre den senaste tiden. Jag tycker att det märktes ganska stor skillnad då när jag slutade äta p-piller för nästan två år sedan. Men nu de senaste månaderna så har jag knappt haft en enda liten yttepyttefinne att klämma på. Inga plitor, ingenting och jag går mer än gärna runt helt utan smink. Färgar jag bryn och fransar bara så känner jag mig ganska fin just nu.

Apropå det, det här med p-piller. Det känns ju inte som att man någonsin vill stoppa i sig sån där skit igen. Mår mycket bättre utan men jag betackar mig mensdagarna som är vidriga och de där humörsvängningarna och gråtattackerna. Med de piller jag åt fick jag ingen mens alls och det var ju en fröjd eftersom jag drabbas av sådana smärtor. Kanske blir det bättre efter att ha fött barn, kanske blir det till och med sämre. Tiden får väl utvisa... Man känner sig lite vilsen i den här preventivmedelsdjungeln måste jag säga. Jag vill inte ha spiral (kan inte mä tanken av att ha grejer i kroppen som inte är mina egna...) å jag vill inte stoppa i mig en massa hormoner. Tänker också på cancerrisker och blodproppar osv. Nu när man ska bli förälder får man en annan syn på saker och ting. Tycker nog det är dags för männen att ta över det här ansvaret nu alltså... Eller vad säger ni? Känns det inte lockande att ta en tablett varje morgon som gör att ni får världens finnutbrott eller gråtattacker på jobbet när datorn inte går igång , eller varför inte stoppa in en liten kopparstav i snoppen, det är ju smidigt, dödar allt och du kan vara heeeelt säker på att inte bli pappa. Kanske vill du hellre operera in en hormonstav i armen? Ååå alternativen är oändliga! ;)

A nä, den dagen när det finns preventivmedel för män så lär det ju vara något heeelt utan biverkningar, något som varken syns eller känns. Tror ni inte? Män skulle ju tex aaaaaaaaaaaldrig stoppa upp nån liten mojäng i familjelyckan bara för att vara helt säker på att inte göra någon gravid, det har jag oerhört svårt att tänka mig. Men tanken är ju ganska spännande. Tänk vad vi kvinnor gör egentligen... Och vad vi får stå ut med.

Den osminkade sanningen... Haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards