Alla inlägg den 11 juli 2007

Av madeleine karlsson - 11 juli 2007 01:17

Krukväxten speglar sig i fönsterglaset.

Dammet ligger där under sängen och väntar på dammsugaren, den hungriga.

Jag är också hungrig, fast inte på damm...

Jag hungrar efter dig.

Jag hungrar efter känslor.

Jag hungrar efter värme. 

Jag hungrar efter frihet. 

Därinuti bankar något i tomrummet.

Hjärtat mitt vill banka i takt med ditt.

Låna din rytm, känna din puls. 


Ljusen i huset mitt emot släcks...

Klockan är visst mycket. 

Borde kanske sova, kanske inte.

Pillar migsjälv lite i håret och önskar att fingrarna tillhörde någon annan.

Fotsteg på asfalten nedanför fönstret, snabba steg, korta. 

Regn mot fönsterbläcket, ska vi nånsin slippa detta regn? 

*suck*

Regnigt och grått, vardag kallas det. 

Svensk vardag. 

Svennevardag. 

Gul och blå vardag fast grå.


Borde släppa allt, börja om.

Starta på nytt med något annat, någon annan. 

Byta ut känslor, tankar och magkänslor mot någon annans.

Kanske låna någons skor, gå runt lite i dem och se vart de klämmer. 

Låna ut ett plåster, laga nåt som inte är ens eget.

Genom en skymd sikt kan jag byta utsikt och få en annan insikt.












Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards