Alla inlägg den 29 juli 2007

Av madeleine karlsson - 29 juli 2007 22:00

Det finns bra och dåliga saker med att åka på kryssning.


De bra sakerna överväger de dåliga, iallafall oftast.

En bra sak är att man kan köpa relativt billig sprit, en annan är att man får tillgång till havet.

Jag fullkomligt älskar att stå i fören, känna vinden susa igenom håret och se på solnedgången.

Jag älskar åsynen av havet.

Jag älskar ljudet där ute till havs... Det är tyst fast ändå inte...

Jag älskar de mjuka vågorna långt därunder mig.

Det mörka, svarta, mystiska, stora havet.


Det är vackra saker som de ovan som överväger allt det negativa.

Solnedgången överväger verkligen det pyttelilla badrummet med den gigantiska spegeln där man tvingas se sigsjälv naken.

Vidrigt.

Jag fullkomligt hatar att se migsjälv naken.

Det är då man inser hur ful man är utan kläder...

Det är då jag inser hur svårt det är att känna sig nöjd med sigsjälv.

Samtidigt så e det ju bara att acceptera att det är så man ser ut....

En bättring måste dock ske. Snarast!


Inte nog med att det finns speglar i badrummet, det finns för tusan speglar ÖVERALLT!!

I taket, i matsalen, i korridorer, i spelhallen, i taxfreen, Överallt!!!!

Det är nog det värsta.

Överallt tvingas man konfronteras med hur man ser ut.

Det e bara att gilla läget tillslut liksom...

Så fort man vänder sig åt höger eller vänster så står man där...

Jahapp, tänker man tillslut, där är jag igen... Å jaa, jag ser fortfarande ut sådär....

Man vänjer sig efter ett par dar ombord på ett fartyg med speglar överallt.

Eller så slutar man titta, jag vet inte riktigt vilket....








Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards