Alla inlägg den 13 juli 2007

Av madeleine karlsson - 13 juli 2007 13:49

Vart i allsindar tog den gula runda varma solen vägen?

Jag, maddluren den solskygge, hade planerat att för första gången verkligen ta tag i det som kallas solbränna.

Jag inhandlade mig till och med en baddräkt och tänkte, att nu kan inget stoppa mig...

Frutom solen själv då förståss. 

Solen, den som jag räknat med.

Solen, den jag hoppats på.

Solen, den som svek. 


Nu såhär när lite mer än halva sommaren gått så sitter jag här lika fisigt blek som innan den började.

Värdelöst.

Ska jag aldrig lyckas med dendär brännan?

Nu iår hade jag ju verkligen gett mig blanka faan på att ja skulle ha en.

Icke sa nicke, vädrets makter ville annorlunda.

Typiskt.

Nåväl, jag får väl börja simma i badhuset då eller nåt så att jag kan få användning för min nya fina baddräkt...

Kanske ska klämma mig in i ett solarium åxå? 

Kanske ska färga min kropp brun med krämer av olika slag?

Kanske ska spraya mig brun?

Eller så får jag helt enkelt vara en blekfis iår och ha kvar hoppet till nästa sommar? 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards