Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Den bleka fisen

Av madeleine karlsson - 13 juli 2007 13:49

Vart i allsindar tog den gula runda varma solen vägen?

Jag, maddluren den solskygge, hade planerat att för första gången verkligen ta tag i det som kallas solbränna.

Jag inhandlade mig till och med en baddräkt och tänkte, att nu kan inget stoppa mig...

Frutom solen själv då förståss. 

Solen, den som jag räknat med.

Solen, den jag hoppats på.

Solen, den som svek. 


Nu såhär när lite mer än halva sommaren gått så sitter jag här lika fisigt blek som innan den började.

Värdelöst.

Ska jag aldrig lyckas med dendär brännan?

Nu iår hade jag ju verkligen gett mig blanka faan på att ja skulle ha en.

Icke sa nicke, vädrets makter ville annorlunda.

Typiskt.

Nåväl, jag får väl börja simma i badhuset då eller nåt så att jag kan få användning för min nya fina baddräkt...

Kanske ska klämma mig in i ett solarium åxå? 

Kanske ska färga min kropp brun med krämer av olika slag?

Kanske ska spraya mig brun?

Eller så får jag helt enkelt vara en blekfis iår och ha kvar hoppet till nästa sommar? 

 
 
Ramona Fransson

Ramona Fransson

14 juli 2007 09:13

Hej Maddlur,
Ja, mina böcker finns i handeln. Den första Dyrbar kärlek, är tillfälligt slut, men kommer ut igen till Bok & Biblioteksmässan i Göteborg. De andra två Iskall hämnd och Mord i Skärhamn, finns tillgängliga. Min självbiografi, Älskling, vi blir inte med barn, kommer inte ut förrän tidigast i vinter eller i början av 2008. BLir alltid glad om du efter att ha läst någon av dem skriver en recension.
Mvh
Ramona Fransson

http://www.anomar-forlag.se

 
Ingen bild

Zandra

14 juli 2007 13:59

Tur att brun utan sol finns ;D Jag började använda det idag för första gången faktiskt, återstår att se om det funkar ;P Men solen borde faktiskt titta fram nu!

 
covermum

covermum

16 juli 2007 01:02

jo, det kostar en del där i Gamla stan - det gör det. Men snmtidigt så är det värt det för mig. Jag har köpt så förbaskat många skitgrejer genom åren som bara blivit liggande i garderoben. Men min man drog efter andan sist när jag hade köpt en BH för 1200 spänn. Å andra sidan har jag använt den så gott som dagligen i flera år nu.

http://covermum.bloggagratis.se

 
anna

anna

17 juli 2007 22:49

Fast solen kommer nu. för det har jag bestämt! Så det så!!

http://anna-panna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards