Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Det bästaste ordet!

Av madeleine karlsson - 25 februari 2008 22:39

Jag har tappat något... Vet inte riktigt vad....


Bloggandet har liksom mystiskt avtagit en stund ser jag... Det är inget jag märkt, tror jag har haft fullt upp med annat och helt enkelt glömt bort att skriva av mig saker och ting. Nu känner jag dock att det börjar klia i skrivartarmen litegranna... Orden liksom stockar sig där å snart sprängs hela magen. Väggar och golv kommer således att fyllas utav ord. Det skulle vara en syn det...

I tidningen skulle rubriken lyda: Ett ordamord!!!


Det händer en del runtomkring... Bra saker... Nya liv skapas, löften ges, leenden sprids och solen lyser. Måtte det fortsätta såhär....


Det känns lite lättare att gå upp om mornarna nu när det är ljust ute. Det känns lite gladare att kliva utanför dörren när de små vårfåglarna hälsar en välkommen. Det är lite lättare att glömma kylan när man vet vad värme är. Jag kan nog påstå att jag känner mig rätt glad.Tänk att jag har så fina människor runt omkring mig. Vänner, familj, arbetskamrater...

Ibland får jag nästan små skuldkänslor av att man inte tänker på dem dagligen, inte hör av sig dagligen å frågar hur de mår, om de vill ha hjälp med nåt, om de vill prata osv....

Jag tror att däremot att de vet att jag finns här om de behöver mig. Iallafall så hoppas jag det. Likväl så som jag vet att de finns nåstans därute när jag behöver dem... Det är fint detdär med vänskap och kärlek. Typ det bästaste! 

Idag kom jag på att det finaste ordet nog måste vara TILLSAMMANS. Är det inte ett fint, vackert och bra ord på alla sätt och vis? Ordet är en form av problemlösning, en skjuts framåt och en klapp på axeln. Tillsammans klarar man allt. Tillsammans kan man förbättra saker och ting. Tillsammans blir man ett.


Finemang!









 
 
sandra

sandra

25 februari 2008 23:31

Ja det är ett vedervärdigt förfall det här med särskrivningar. Dessvärre är det rätt stor blist på utbildningen eleverna får i skolan. Jag är själv snart utbildad lärare och ser med fasa hur särskrivningarna bara växer även på universitetsnivå.
Läste några inlägg i din blogg och såg att du spanat in Melodifestivalen och att du tyckte precis som mig när det gällde Rongedal. Tyckte också att det lät som en blandning av Mika och scissor sisters.
Ha det toppen och tack för titten!

http://sandra-mittlivsomblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards