Direktlänk till inlägg 18 april 2008

En lust som växer...

Av madeleine karlsson - 18 april 2008 23:01

Det finns en lust hemma hos mig, en lust som sprider sig i mig mer och mer för varje dag.

Hela köket har blivit en form av färgplats. På bordet finns penslar och färger, papper i mängder som min mamma har köpt. Hon är bra, min mamma. Den bästa!

Nytt vatten i det lite skitiga glaset och ett par penseldrag som från början inte var meningen att bli någonting alls. Någonting som blir till av ingenting. Jag gillar den tanken.

Något vitt som blir något svart.

De mörka färgerna är mest populära, men det vet ni alla. Iallafall ni som känner mig. Pasteller existerar inte.

Måste få ur mig lite färg och några ord varje dag för att hålla humöret i schack. Det är rätt skönt faktiskt och jag tror att jag kommit överrens med dethär nu. Jag är på rätt spår och vet vad jag vill även om det kanske är lite luddiga drömmar jag går omkring och bär på. Huvudsaken är att de inte är så tunga...

Det blir lättare när jag inser att det går, att jag faktiskt kan litegranna. Det gör mig glad när jag skapat något som känns bekant. Som om jag gjort det förut fast jag inte har det... Knasigt, jag vet... Men så är det. Man går och tänker hur länge som helst på något man vill göra och sedan när man gjort klart det man börjat på och upptäcker att det finns ett litet styng av detdär som man ville att det skulle bli så sprider sig en härlig liten känsla i maggropen. Den stannar där en stund och kanske växer den ibland när det går bra flera gånger på raken. 

Ibland vill jag så mycket att det inte blir något alls. Det är däremot ingen rolig känsla alls. När man har en fruktansvärt klar och tydlig bild inuti sitt huvud men fingrarna och hjälpmedlen inte klarar av att utföra det. Sådana stunder avskyr jag. Då brukar jag fly iväg till orden. Det är enklare med dem. De behöver inte skapas, de finns redan där, det gäller bara att passa ihop dem till den rätta känslan. Men när man målar har man ingenting... bara en tanke eller en känsla. Inga mallar.


Jag övar, jag leker och har roligt med färgerna men någonstans i det som från början var ett vitt pappersark gömmer sig en känsla. 



Hoppas du gillade tavlan F!! :)  


 
 
Alle

Alle

19 april 2008 00:00

Underbar tavla!! Jätte fin....visst är det underbart att skapa?

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

19 april 2008 16:01

Jag har oxå fullt med färger och papper på mitt köksbord =)
Där har du en fördel med att bo själv, man behöver inte bry sig hur det ser ut utan man kan ha alla grejer framme utan att någon stör sig på det. Massor med kramar Louise
P.s Härlig tavla D.s

http://solros.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards