Alla inlägg under december 2008

Av madeleine karlsson - 4 december 2008 05:56


Grattis, har fått sova kanske tre å en halv timme inatt högst....

Vaknade halv fem av att jag frös å låg å gnydde, nästan grät i min säng... Drömde något som jag inte minns, hade inget täcke på mig och en hals som inte var av denna värld!


Försökte allt att somna om men det gick inte. Det gjorde/gör så satans ont och nu har näsan börjat täckas med segt snor som inte vill snytas ut också. Jag vill bara gömma mig och försvinna från denna värld en stund tills jag blitt frisk.

Jag funderar skarpt på om jag ska korka upp coccillana flaskan och ta mig en rejäl sup. Den brukar göra att man blir rätt däckad ett tag. Morfinet kanske hjälper lite mot smärtan?!

Hoppas kan man ju alltid...


Jag har hunnit bädda min säng, druckit en vidrig men stark mugg ingefärste och glott runt på diverse fjortisbloggar där jag läst om alla glittriga nyårsklänningar och högklackade skor som de ska köpa in så fort det bara går...  *suck*


Undrar vad jag ska ha på mig på nyår... Jag lär nog inte få plats i nåt litet glitterfodral i alla fall... haha ;)

Den största frågan är nog kanske vad jag ska hitta på...  Om det ens händer nåt speciellt på nyår i år... Mina vänner har ju småbarn nu...


Jag skulle i allafall vilja göra nåt kul! Raketer, smällare å såntdära ni vet...




Förresten det snöar så fint ute... :) Ingen är gladare än jag. Så typiskt att jag inte kan gå ut å rulla runt i den... Nåväl, en annan gång... 



Av madeleine karlsson - 4 december 2008 00:06


Jag känner mig så okunnig... Hur gör man egentligen?

Av madeleine karlsson - 3 december 2008 13:16


Farbror Melkers visdomsord känns som sanning idag.


Jag känner mig som en överkörd gammal rutten räka och gick nyss till apoteket för att få bukt med halsen. När jag ändå var där så tänkte jag att jag skulle hämta ut en förpackning med p-piller också då de jag har håller på att ta slut...

Kalaset gick på 214 kronor!!!


Till råga på allt så vägrade mitt kort att fungera i kortdragaren så jag fick snällt gå till en bankomat och hämta ut en slant. Måste alltså gå till banken och be dem skicka hem ett nytt bankomatkort då detta börjar typ ruttna.


Studentlitteratur är en annan "rolig" grej... Började en ny kurs igår som jag inte fattade ett dugg av. Så klart så kommer med en ny kurs också ny litteratur. Jag var tvungen att iallafall beställa en bok. Den andra ska jag se om den finns att låna på bibblan...

Nåväl jag satte mig nu ner och kikade runt på diverse sidor och valde den billigaste.

Kalaset gick på 253 kronor!!!


Sammanlagt har jag gjort av med en dryg femhundring på saker jag egentligen inte vill ha. Nödvändiga är de kanske men som student och så här kring jul så känns det inte som en hyvens grej att sprida pengar runt sig som man egentligen vill ha till annat...


Det blir nog inga julklappar i år... Tyvär. Det är inte bara jag som lider av livet som student på det ekonomiska planet... Familjen gör det också. Tycker synd om dem som kommer få hemgjorda klappar i år...


Måste förresten börja måla om jag ska få något klart...



Nää idag vill jag bara få en kram, lite choklad och en fet lottovinst!!!



Av madeleine karlsson - 3 december 2008 06:04


Ååå jag har så gräsligt ont i halsen. Rädda mig någon!!!


Har knappt sovit en blund inatt. Gav upp någonstans efter tre, gick upp, tog två värktabletter å satte mig å läste i en halvtimma... därefter kändes det liite bättre och jag somnade.

Vaknade igen fem i halv sex och kunde knappt svälja.

Sväljer helst inte alls, det är fruktansvärt oskönt.

Det var bra länge sedan jag hade så här ont i halsen. Hade glömt hur jäkla irriterande det var.


Inte ens te är skönt att klunka i sig, känns som hela halsen består av uppluckrat sandpapper... 


Dessutom tycker jag att nu när jag inte alls vill svälja så produceras det tusen gånger mer saliv än normalt... Ibland går jag å spottar ut det bara för att slippa smärtan när man ska svälja. Något irriterande.


Hoppas att det inte kryper ner mer i luftrören bara. Pallar inte en luftrörskatarr igen...


En annan grej med det här är ju att det inte finns ett skit att göra så här tidigt på morgonkvisten. Det finns absolut inget att glo på på tv:n och det är för tidigt för å göra nåt annat. Jag har redan diskat och läst och vad ska jag göra resten av dagen hade jag tänkt mig? Äta vill jag knappt å gå ut är ju inte en sådan stor idé då astman kommer att sitta som en smäck...



Jag avskyr att vara hemma så här!!  Nån som har tips på nån rolig inomhusaktivitet där man kan sitta relativt still utan att prata??? 


Nej ni gott folk nu ska Maddluren sluta klaga å försöka få i sig den stora muggen med te som står å ryker här bredvid... Aj, aj aj....

Av madeleine karlsson - 2 december 2008 23:55


Hur ser jag ut när jag gråter? När jag gråter sådär hysteriskt mitt i natten och ångesten?

Hur ser det ut när jag älskar dig? När jag hatar dig och allt däremellan?

Hur ser jag ut naken? I ljuset och i mörkret och i skuggorna där jag brukar gömma mig?

Hur ser jag ut genom fönster och bilrutor? Hur kan jag se över huvud taget?

 

Vad gör du när jag gråter? När jag gråter så där hysteriskt mitt i natten och ångesten?

Vad är det du ser när jag älskar dig? När jag hatar dig och allt däremellan?

Vad ser du när du ser mig naken? I ljuset och i mörkret och i skuggorna där jag brukar gömma mig?

Vad ser du när du tittar in genom fönster och bilrutor? Ser du något över huvud taget?

 

Var är du när jag gråter? När jag gråter så där hysteriskt mitt i natten och ångesten?

Var är du när jag älskar dig? När jag hatar dig och allt däremellan?

Var ser du mig naken? I ljuset, i mörkret eller i skuggorna där jag brukar gömma mig?

Vart tittar du när du ser genom fönster och bilrutor? Ser du ut? In? Överallt?

 

 

Lämna mig inte när jag gråter mitt i natten.

Lämna mig inte när jag älskar dig och hatar dig.

Lämna mig inte naken i mörkret.

Lämna mig inte även då jag inte ser dig.

Leta efter mig...

 

 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards