Alla inlägg den 25 juli 2008

Av madeleine karlsson - 25 juli 2008 23:44

Du föll in i glömskan och ersattes med någon annan. Någon med lika lite kött på benen som du.

Ditt ansikte är gömt, din lukt har jag glömt. 

Varma händer blev kalla kårar längs en naken ryggrad. En rygg där modiga vingar slutat växa. 

Avtrycket jämnades ut, du har aldrig funnits. Måtte du finnas någon annastans. Värma någon annan. 

Fotstegen på det knarrande golvet, saknar dem. Så tyst det har blivit.

Förresten, såg du? Såg du allt som gavs?

Kanske tog du det utan eftertanke?

Det gör ont när någon svarar utan att tänka efter.

Det gör ont när ingen ser det man ger.

Slyddar synen nu med mörka glas. Ger aldrig bort en genomskinlig bit igen. 

 


Av madeleine karlsson - 25 juli 2008 20:27

Det är så satans varmt så jag vet inte vart jag ska ta vägen... Hjälp mig någon!


Det är fredag och egentligen skulle jag vilja hitta på nåt, gå ut å käka eller dricka nån drink eller så men jag orkar inte. Jag har inte ens någon lust att göra mig iordning för man ser iallafall ut som en svettboll efter en kvart... Helt jävla värdelöst. 

Jag hatar dethär vädret och jag hatar denhär värmen. Det finns inget värre.

Jag känner mig så fruktansvärt ful, äcklig, klibbig och svettig. Usch!



Ge mig vinter, ge mig snö! 

Av madeleine karlsson - 25 juli 2008 10:58


Alltså finns det något mer omodernt och fulare än text-tv????

Denna uråldriga uppfinning där man "snabbt" ska kunna se nyheter och sportresultat är väl åndå iallafall helt onödig??


Den svarta bakgrunden med de skrikiga fägerna får mig att vilja kräkas. När man sedan ska söka på den sidan man vill till så måste räknaren alltid börja om från noll eller fortsätta räkna tills det att den kommer till början. Varför? Kan ingen åtminstone modernisera dethär fenomenet?

Jag tar ett exempel...

Om jag befinner mig på sidan 14 och vill till sidan 12 så är det ju inte så att räknaren backar utan nej då räknar den framåt tills den kommer till början igen... Man får alltså sitta och vänta på att text-tv-räknaren ska bläddra igenom alla sidor som man INTE har sökt på... 


Just nu förstår inte jag grejen med text-tv alls. Gör du? Visst, förr om åren kanske den behövdes och folk kanske kände ett behov av att snabbt kunna uppdatera sig men nu med datorernas framfart så förstår jag inte varför vi ska behöva text-tv. Det känns onödigt och dessutom undrar jag vilka som jobbar med att uppdatera sidorna i skrikgult och knallgrönt? Vem bestämmer att just denhär texten ska ha den färgen? Varför är det ingen som moderniserar detta? Allt annat ska ju vara så nytt och fräscht hela tiden men text-tv:n den tycks falla i glömska även hos de mest moderiktiga tv-nördarna.

När man nu börjar bläddra bland sidorna känns det mest som om man var medlem i ett parti tetris eller något annat enkelt åtta bitars spel från det tidiga åttio-talet... Kantigt, färgglatt och fult!


Syftet har ju iallafall helt försvunnit nu när alla normala människor faktiskt har en dator med ett fungerande internet. Där kan man söka upp precis allt som står på text tv utan att behöva irritera sig på den söliga räknaren. Fort och smidigt och inga feltryckningar med knapparna på tv-dosan så att man iallfall hamnar på fel sida och måste räkna om igen och igen och igen...



Nä, om någon har en annan uppfattning om dethär med text-tv så var god och berätta det för mig. Annars så tycker jag faktiskt att vi kan skrota dethär konceptet. 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards