Alla inlägg den 9 juli 2008

Av madeleine karlsson - 9 juli 2008 23:08


När sången är allt jag behöver finns inte du.

När du är allt jag vill ha finns inte sången.

Inga toner att byta ut, inga melodier att nynna.

 

Du blev vågorna på havet, det rinnande vattnet ur kranen och regnet på den torra asfalten. Du blev tårar på min kind. 

Existensen är en enkel sak, att leva något annat.

En smärta så stark och svart, en smärta jag bär men som är din.

Inte jag.

Du.

Dej och ditt.

Ditt och andras.

 

Jag lovar att andas för annars dör jag.

Jag lovar att en gång dö för annars blir jag ensam kvar.

Inte nu eller aldrig men sedan.

 

Du ger mig leenden ibland, sådanadär som man inte blir av med.

Jag äger ett sådant nu.

Ser du?

Ögonen glittrar också, de glittrar som vågor på ett lugnande hav.

Å vad jag saknar dig.

Och vad jag älskar dig. 



Av madeleine karlsson - 9 juli 2008 23:00

Ditt namn i sanden, en våg.

Ett minne, en dröm.

Ditt leende, hånskratt.

Dendär känslan, som bortblåst.

Din värme, stulen.

Behovet, aldrig mer.

Ögonblick, inga fotografier.

Delade stunder, ensamhet.

En glädje, tårar.

En kärlek som suddats ut, en kärlek i blyerts.



Av madeleine karlsson - 9 juli 2008 01:41

Glada ord står uppdukade på ett avlångt bord.


Tårta.

Saft.

Kakor.

Servetter.

Ballonger och ljus.


För allmänheten är det öppet hus.


Små glada kort med inbjudningar på som landat i folkets brevinkast.

En önskan från någon som blev en annans last.

Här firas det att man kommit ett år närmare döden.

Så länge man är liten så struntar man i andras öden.

Då finns bara leksaker, paket och glada sånger.

Dendär förbannade "Ja må hon leva" som man hört för många gånger.

Alla kan den utantill.

På födelsedagen får man önska sig vad man vill.

Ändå så får man inget av det man ville ha.

Istället får man saker som ens föräldrar tycker är bra.


Strumpor.

Tröjor som är för små och måste bytas.

Presentkort där man aldrig handlar

och biobiljetter.


De gav faan i dendär tröjan man ville ha, den med paljetter.


Så varför skriva önskelistor och pricka för i leksakskataloger när man vet att man ändå får en radiobil av morsans svåger?

En sådan han själv alltid önskat sig men aldrig fått.

En sådan han stirrat på i leksaksaffäres hyllsystem men aldrig nått.


Vid bordets kant sitter en liten flicka.

Hon har ont i magen av för myket sockerdricka.

De andra leker och stojar vilt, de väntar på godispåsar och fiskdamm innan de går hem.

Nu är den snart över, den dagen då hon fyllde fem.





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards