Alla inlägg den 19 september 2011

Av madeleine karlsson - 19 september 2011 22:50

Jo men jag har ju glömt att ta upp det här, har ni hört Jocke Bergs sånginsats i låten "Det känns perfekt" till filmen Bilar 2? Är det någon mer än mig som tycker att den är fruktansvärd??


Jag satte mitt te i vrångstrupen när jag självmant valde att lyssna på låten här om veckan. Vad i allsin dar??? Vad har hänt och varför valde Jocke att sjunga den här hemska slagdängan? Den låter som en gammal avdankad schlagerlåt. Hemskt är det och jag är lite ledsen. Jocke är fantastisk men den här låten, ja jag vet inte vad jag ska säga. Dessutom är det ett soundtrack till en barnfilm och jag kan inte se något barnvänligt och kul i den där låten. Är det sånt som ungarna ska sjunga med i nu för tiden? Vad hände med glada Hakuna matata- sånger som Disney annars brukar bjussa på? Jag älskade den musiken, jag älskade alltid musiken till disneyfilmerna, Djungelboken, Den lilla sjöjungfrun och annat och så bjuds man på detta? Nä, jag är minst sagt besviken och lite arg över att Jocke faktiskt erbjöd sig att sjunga denna låt. Jag tycker att kanske vilken annan dålig sångare som helst hade kunnat gjort det, kanske Per Gessle eller Tommy Nilsson, kanske Roger Pontare eller Christer Sjögren... Alternativen är många.


Nä, jag håller mig nog till de gamla vanliga Kent-låtarna och försöker glömma det här lilla snedsteget...


 

Av madeleine karlsson - 19 september 2011 22:33



Jag har haft en riktigt fin helg bland vänner och föräldrar. Det var skönt att få vara en stund i den gamla hemstaden och jag uppskattar den otroligt mycket nu när jag inte är där så ofta, inser jag. Jag var alldeles förundrad över hur vacker hösten faktiskt är i Eskilstuna och hur fin staden faktiskt blivit under de senaste åren. Jag tycker mycket om att gå längs med ån och det kan jag sakna ibland fast då inser jag ju att det finns många andra vackra platser där jag nu bor. Allt är ju så fint på sina sätt liksom.


Jag är lite ledsen över att jag inte fick med mig kameran men hela min väska var fylld med burkar med lemon curd. De gav jag bort till mina vänner. Det förtjänade dem och det är ju något av det bästa som finns, att ge bort saker alltså.


Annars så sniglar vardagen på här hemma. Har inte hört ett ord från A-kassan eller något av alla de jobb jag sökt. Jag börjar bli less nu, riktigt less för jag har absolut inga oengar kvar när jag betalat mina räkningar i slutet av den här månaden. Det är inte roligt. Jag vet inte vad jag ska göra, hur jag ska bära mig åt. Hur lång tid ska det vara så här? Jag försöker att tänka framåt, att det en dag faktiskt kommer att bli min tur. Det är i alla fall en liten tröst.


Apropå det här med strumpbyxor som jag skrev om för några inlägg sedan, idag har jag nog haft på mig ett par som tog priset för mest obekväma strumpbyor i hela världshistorien! Jag fick en hundring av min mormor som jag skulle köpa strumpbyxor för och mamma och jag kilade ner på M-klädhuset där mamma hade sett att de sålde två par för 59 kronor och det är ju ungefär i den prisklassen man får lägga sig om man inte har några pengar. Så jag köpte en förpackning och valde en som var i en alldeles för stor storlek, 50/52! Men herregud, i dag när jag skulle ta på mig dem efter att jag duschat och smort in mig. Det gick inte! De snurrade sig runt benet och gick knappt att dra upp så jag tog av mig dem och lät lotionen torka in ordentligt och sedan gav jag mig på dem igen...

Jodå, jag fick på mig dem men det var inte mer än så, i storlek 52!! Hallååå, jag har inte storlek 52 annars och stackars den människa som faktiskt har den storleken och sedan inser att plagget inte kommer längre upp än till knäna. Dessutom har dem hemska, vidriga sömmar i röven som sitter ännu mer åt sidorna, typ på låen. De är så konstigt gjorda så att grenen liksom hamnar på låren, man får dra och slita tills fingrarna blöder innan de sitter någorlunda rätt. Så atte jo, de här strumpbyxorna har jag haft på mig hela dagen och nu har jag typ skavsår av dem. Vidriga! Men jag får stå ut med dem tills jag har råd att köpa andra. Jag vill bara varna er andra för att absolut inte köpa strumpbyxor på M-klädhuset, de är fan omöjliga att sätta på sig!


Jag återkommer, hej så länge!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards