Alla inlägg den 15 september 2011

Av madeleine karlsson - 15 september 2011 22:15

Idag har jag fått ungefär 1000 meddelanden via sms, post och mail om att vissa butiker har reor och rabatter och jox. Så här många erbjudanden å rabatter får jag nästan aldrig men nu när jag är arbetslös och heeelt pank så liksom öser affärer olika rabattkuponger och erbjudanden över en. Vilken orättvisa!!


Det är som om de vet att jag inte kan ta en runda på stan, köpa mig ett par nya skor eller den där fina koftan på Åhlens för 500. De hånar och skrattar mig rakt upp i ansiktet. Vilka fisar! Det är ju inte så att min shoppinglusta är mindre nu när plånboken är det. Den blir snarare större bara av tanken på att jag inte har ett enda öre att läga på kläder eller annat roligt. Jag vill verkligen shoppa!


När jag har pengar så välkomnar jag alla former av rabattkuponger men nu, kan de inte sluta skicka dem till mig? Det frestar faktiskt. Så nu ber jag er, H&M, Kappahl, Lindex, Indiska och Twilfit, sluta skicka hem kuponger och rabattsms till arbetslösa människor (i alla fall mig)!


Det borde finnas nån app eller nåt där man kan anmäla sig som arbetslös även hos de butiker där man är medlem så att de skiter i att skicka ut frestelser åt höger och vänster. Det kanske till och med dem som tar lån av kompisar eller annat för att kunna utnyttja de fantastiska rabatterna?


Nä hörrni, ni kan höra av er igen när jag fått ett jobb, då lovar jag att spendera lite pengar...



Av madeleine karlsson - 15 september 2011 16:17

Okej, jag kom precis hem från affären. Skulle handla lite sånt där som man behöver, ni vet, mjölk, bröd, smör, juice... Å så skulle jag handla jäst och mjöl. Speciellt och framför allt så skulle jag handla mjöl, det var viktigt för jag ville nämligen baka bröd. Jo, mjöl skulle jag handla. Egentligen bara mjöl...


Jo, så gick jag runt i affären och plockade ner saker från hyllorna. Creme fraiche, matlagningsgrädde, lax, risifrutti med päronsmak (för den såg så god ut), färsk pasta, den där jästen,en flaska Loka päron (Pärontema idag) och så vidare... Jag gick till kassan och betalade och kände mig ganska nöjd över att jag fick två kassar fyllda med mat för 370 kronor. Lastade min stackars utarmade cykel och drog mig hemåt. Än så länge var ju allt kanoners och jag började planera för dagens middag, lax och färskpasta. Och så tänkte jag på vad jag skulle ha i brödet som jag tänkt baka när jag kom hem...


Klev in innanför dörren och började packa upp varorna och det är då det slår mig. Jag har ju för faan glömt handla mjöl! Hur i hela helvetet kan jag komma hem med två fulla kassar och ändå ha glömt det som jag egentligen skulle handla? Ååååhhh, jag blir så trött. Jag måste ju också tänka på att jag är arbetslös och inte kan gå å handla saker hitan och ditan. Risifrutti? Äpplejuice? Jag skulle ju ha MJÖÖÖÖÖL!



Jag blir inte klok och jag orkar inte cykla tillbaka till affären nu. Får väl i värsta fall gå till Handlar´n en bit bort men där kostar väl mjölet det dubbla mot i en vanlig butik.



Egentligen så var det inte det här som mitt inlägg skulle handla om utan när jag kom hem och fick se mig i spegeln så fick jag en chock! Maddluren hade fått en präktig pagefrilla med inböjda toppar. Obehagligt fult och jag trivs inte alls med att se ut som en medelålders tant som ägnat hela förmiddagen åt att föna in topparna med en rullborste! Fy farao, så jag har alltså gått runt i affären och sett ut så här... Inte okej!


 


Ser ni? Sä jäkla präktigt det ser ut (Ja, jag smilade upp mig för att det skulle bli lite extra tydligt)?? Så här blir det tydligen när jag inte fönar håret helt torrt och sedan cyklar till affären... Det är inte alls jag! Det här måste åtgärdas, fram med plattången eller något!!


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards