Alla inlägg den 30 september 2011

Av madeleine karlsson - 30 september 2011 14:29

Så kom då brevet från A-kassan, med ett innehåll som gjorde att jag nu sitter här och är svinförbannad. Jag visste ju att chanserna för att det skulle komma kompletteringar var ganska stor tots att jag, innan jag skickade in alla tusen papper, ringde dem och försäkrade mig om att det var rätt papper jag faktiskt skickade in. Allt det gjorde jag för att jag skulle slippa det jag nu måste göra, komplettera!


Är de helt dumma i huvudet på det där kontoret i Arjeplog? Vad är det för människor som arbetar där och vad sysslar de egentligen med? Gör de ens något alls om dagarna?


Jag har nu alltså snart väntat i 30 jävla arbetsdagar på ett beslut och det enda de har kommit fram till under de här nästan sex veckorna är att jag måste skicka in kompletteringar. Det känns ju bra. Jättebra. Kul att det går framåt...


Att kompletteringarna sedan är sådana att jag har lust att kräkas i ett kuvert och sedan skicka det till A-kassan gör ju inte saken bättre. När jag ringde dem för att fråga om alla papper och hitan och ditan så sade de till mig att jag skulle skriva ner, på ett vanligt papper, vad jag sysslat med de somrarna som jag inte jobbat. Jag sade att jag läst sommarkurser och jag skulle helt sonika bara skriva ner dem på ett papper och det gjorde jag. Tre sommarkurser har jag läst under sommrarna 2010 och 2011. Den ena kompletteringen bestod då i att jag skulle fylla i ett studieintyg för sommarkursen som jag läste nu i somras 2011. Men hallååååå, jag har ju skrivit ner den på det där separata pappret som ni sade åt mig att göra. Jag har inte behövt skriva något studieintyg för kurserna jag läste sommaren 2010, där räckte det tydligen med en handskriven lapp. Jag fattar ingenting! Gör de så här bara för att jävlas?


Den andra kompletteringen, hör och häpna, bestod i att min arbetsgivare inte fyllt i blanketten rätt och missat att fylla i vissa saker! Jojjomensan, man kan ju tro att folk kan sköta sina arbetsuppgifter men det kan de tydligen inte! Det får vi vanliga människor lida för. Jag tar naturligtvis för givet att de papper jag ber min gamla arbetsgivare att skicka till mig är korrekt ifyllda, det är ju sådant som jag inte kan kontrollera eftersom jag inte minns varje arbetad dag och så vidare under de 8 år jag arbetade där jag nu arbetade. Den här kompletteringen är alltså inte heller mitt fel utan min arbetsgivares. Hur många arbetsgivarintyg har de skrivit ut egentligen? Borde de inte kunna sina saker och veta vad A-kassan kräver? De ska väl ändå kunna fylla i papper på ett korrekt sätt så att sådana här saker inte händer.



Jag blir så förbannad! Nu sitter jag alltså här och får vänta lika lång tid till på ett jävla beslut! Om det inte kommer fler kompletteringar senare, man vet ju aldrig med människor nu för tiden...


Skulle ju inte alls förvåna mig om jag inte får någon ersättning i slutändan, när nu, om det nu är möjligt alla papper kommit dit de ska.





Så, om någon har ett jobb till mig, hör av er!



Med vänlig hälsning// Trött, irriterad, jävligt förbannad och urfattig nyutexaminerad arbetslös informatör.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards