Alla inlägg den 12 september 2011

Av madeleine karlsson - 12 september 2011 11:04





Jag är lugn nu. Det känns bättre även om det gör ont på insidan. Som om någon möblerat om med vad det nu är som finns där inne...


Jag har knappt sovit, bara legat och funderat och gråtit. Det kom sådana enorma panikkänslor över mig. Har aldrig känt så förut. Förstår inte riktigt varför allt blev så jobbigt igår. Men nu är det över och doktorn sade att allt såg bra ut. Jag frågade om Gardasil var något att fundera över men hon tyckte att det var ganska så onödigt för min del. Bra för mig för då slipper ja betala över 3000 för de sprutorna. Ni som inte hört talas om Gardasil så är det ett vaccin mot livmoderhalscancer och vissa former av kondylom. Först och främst ges det till barn/ungdomar som ännu inte haft sin sexuella debut men det finns även för vuxna kvinnor nu mera. För dig som inte har haft cellförändringar så kan det vara värt att ta men för mig som redan är drabbad så var det i stort sätt ingen skillnad sade doktorn.


Vissa av er kanske tycker att det här med mina cellförändringar är en aning för privat och magstarkt att skriva om men faktum är att jag gärna gör det. Jag vill tala om hur det kan gå om man inte går iväg på sina undersökningar hos gynekologen. Jag vill tala om hur det är, hur det har varit så att kanske någon som läser och inte törs gå till gynekologen faktiskt gör det. Jag vet att jag skriver hemska saker ibland, om blod och köttbitar som tas ur min kropp men det gör jag för att visa att det skulle kunna vara värre. Jag skulle ha kunnat haft cancer nu eller om några år om jag inte hade gått på min undersökning och fått allt det elaka borttaget. Nu är jag förhoppningsvis botad, åt minstone en tid framöver för jag vet inte hur stora odds det är att förändringarna kan komma tillbaka. Jag tror inte heller att jag vill veta det.


Det är inte trevligt att gå på en gyn-undersökning. Jag vet! Jag brukar inte tycka att det är speciellt obehagligt att ta cellprov men idag var det inte alls trevligt. Så nu ska jag ta mig en Ibumetin, äta en korv med bröd och sedan mysa ner mig i soffan för jag har köpt lite belöning till mig själv. En ny tesort och någon ny choklad med pistage och dadlar i från Marabou.



Idag känns det att jag lever.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards