Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Präktiga luren utan mjöl.

Av madeleine karlsson - 15 september 2011 16:17

Okej, jag kom precis hem från affären. Skulle handla lite sånt där som man behöver, ni vet, mjölk, bröd, smör, juice... Å så skulle jag handla jäst och mjöl. Speciellt och framför allt så skulle jag handla mjöl, det var viktigt för jag ville nämligen baka bröd. Jo, mjöl skulle jag handla. Egentligen bara mjöl...


Jo, så gick jag runt i affären och plockade ner saker från hyllorna. Creme fraiche, matlagningsgrädde, lax, risifrutti med päronsmak (för den såg så god ut), färsk pasta, den där jästen,en flaska Loka päron (Pärontema idag) och så vidare... Jag gick till kassan och betalade och kände mig ganska nöjd över att jag fick två kassar fyllda med mat för 370 kronor. Lastade min stackars utarmade cykel och drog mig hemåt. Än så länge var ju allt kanoners och jag började planera för dagens middag, lax och färskpasta. Och så tänkte jag på vad jag skulle ha i brödet som jag tänkt baka när jag kom hem...


Klev in innanför dörren och började packa upp varorna och det är då det slår mig. Jag har ju för faan glömt handla mjöl! Hur i hela helvetet kan jag komma hem med två fulla kassar och ändå ha glömt det som jag egentligen skulle handla? Ååååhhh, jag blir så trött. Jag måste ju också tänka på att jag är arbetslös och inte kan gå å handla saker hitan och ditan. Risifrutti? Äpplejuice? Jag skulle ju ha MJÖÖÖÖÖL!



Jag blir inte klok och jag orkar inte cykla tillbaka till affären nu. Får väl i värsta fall gå till Handlar´n en bit bort men där kostar väl mjölet det dubbla mot i en vanlig butik.



Egentligen så var det inte det här som mitt inlägg skulle handla om utan när jag kom hem och fick se mig i spegeln så fick jag en chock! Maddluren hade fått en präktig pagefrilla med inböjda toppar. Obehagligt fult och jag trivs inte alls med att se ut som en medelålders tant som ägnat hela förmiddagen åt att föna in topparna med en rullborste! Fy farao, så jag har alltså gått runt i affären och sett ut så här... Inte okej!


 


Ser ni? Sä jäkla präktigt det ser ut (Ja, jag smilade upp mig för att det skulle bli lite extra tydligt)?? Så här blir det tydligen när jag inte fönar håret helt torrt och sedan cyklar till affären... Det är inte alls jag! Det här måste åtgärdas, fram med plattången eller något!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards