Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Sömnen

Av madeleine karlsson - 11 augusti 2014 06:15

Det går inget vidare att sova. Ger snart upp och är vaken hela dygnet istället. Kanske kan börja nattvandra eller gå ut och samla burkar ur papperskorgar de där mörkaste timmarna för att dryga ut min skrala inkomst istället? Blir lite smått tokig...och trött!

Jajaja jag veeeeeeeeeet att jag typ inte kommer att få sova mycket när bebisen gör entré men den är inte här än!

Jag blir irriterad, eller jag blev det igår när jag lade mig, för jag var så jävla trött rent ut sagt och det var så svalt och skönt ute (och inne) men så är kroppen som ett större värmeverk! Så är det ofta nu för tiden. Spelar tydligen ingen roll att det är kallare om kvällar och nätter, jag kokar inombords ändå. Jag avskyr den känslan. Ligger utan kläder i sängen med fönstret öppet och kramar om mitt lilla påslakan eftersom ett täcke inte är att tänka på. Alla kroppsytor som är i kontakt med varandra, sängen, kudden eller påslakan känns som typ eldar eller hur jag ska förklara det. Jag drömmer om att sväva fritt i ett kallt luftrum.

Inte nog med detta, vaknar av att jag är kissnödig flera gånger per natt (dricker mycket mer än förut, dels för att jag är törstig men mest för att undvika vadkramp) och varje gång man ska försöka möblera sin otympliga kropp (måste stödja magen på olika sätt vid vändning) så att man ligger någorlunda bekvämt. Har jag legat för länge på en sida vaknar jag av smärtor i höft och lår. Har jag en kudde mellan knäna blir det för varmt.

Igår efter att ha legat och "snurrat" i sängen över en timme utan att bli det minsta sval gick jag upp. Jag gick helt sonika och ställde mig, i bara underkläder, på balkongen med armarna åt sidorna och bara stod där. Det är skönt ute vid den tiden på natten, svalt, mörkt och jag sket fullständigt i om någon såg mig. Det handlar ju liksom om överlevnad det här! En nödsituation som måste lösas! Det hjälpte lite för när jag tog mod till mig och gick tillbaka till sängen så somnade jag efter en stund. Men jag har väl vaknat ungefär en gång i timmen sedan dess och nyss så sket jag helt enkelt i att försöka somna om. Fick en redig halsbränna och gav upp drömmen om en sovmorgon.

Nu ligger jag i soffan, i draget från balkongen och är svintrött. Klockan är strax efter sex och grannar börjar vakna till liv. Bilar startar nere på gatan, sommaren är slut och folk ska tillbaka till sina jobb. Även J. Nu är det slut på sommarledighet och jag får klara mig själv om dagarna. Känns rätt långsamt att gå runt här hemma och vänta alldeles ensam. Hoppas kunna roa mig med att fixa lite i Bullens rum inom en snar framtid annars vet jag inte riktigt hur jag ska få tiden att gå. Läsa böcker kanske...

Idag kommer det i alla fall besök från eskilstuna, mamma, pappa, mormor och syster. Jag ska laga lunch åt dem och hoppas att jag inte somnar ståendes ute i köket innan jag lyckats få in laxen i ugnen...

Nä men, god morgon på er då hörrni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards