Alla inlägg den 25 november 2007

Av madeleine karlsson - 25 november 2007 21:22

Allt blir vackrare i dunklet.

I mörkret syns bara konturerna av det som i ljuset blir så detaljerat.

Bland det svarta kan man dölja det fula, det man vill att ingen ska se, någonsin.

I skuggan av dig känner jag mig trygg, jag klär i grått.

Ditt äckligt vita leende göms där bland de mörka lågorna.

När det skymmer  är det värmen jag flyr till. Saknaden och glöden du lämnat efter dig.

När morgonen gryr och kylan är det jag sakna  flyr jag in i migsjälv och söker efter det ingen annan finner.

I skymningen, straxt innan mörkret är du siluetten jag minns. Det värmer därinne innan kylan växer sig stor. 

Av madeleine karlsson - 25 november 2007 17:46

Ibland har man otur och ibland så liksom vänder den....


Idag var hela familjen på den årliga cymbal och gitarr-utlottningen på First music här i stan. Pappa hade handlat nya strängar under året och var således med i lotteriet.

Först lottades cymbalerna ut, en av pappas gamla spelpolare kammade hem dessa och så blev det alltså dags för gitarrutlottningen.

Först drogs ett namn men personen ifråga var inte där för att hämta sitt pris så då drog man ett nytt namn.

Tommy Karlsson, min pappa gick och vann en alldeles sprillans ny Gibson-gitarr värd 15000. Som en liten lycklig pojke stod han där uppe på trappan och tog emot det finaste av pris. Sedan fick han spela en trudelutt.

Bland alla hundratals namn så drog de pappas... haha Vi fattade ingenting, vi bara skrek å skrattade :P haha


Nu får de andra gurorna sällskap av herr Gibson!!! 


Å jag, ja jag fick ett nytt gult fint plektrum alldeles gratis! :) Lyckan är gjord!




GRATTIS FARSAN!!!!! 

Av madeleine karlsson - 25 november 2007 00:25

Hjärtats rytm så punktlig och taktfast.

Jag vill inte vara ditt sår, bli ditt ärr.

Med örat mot ditt bröst lyssnar jag på det allra heligaste. 

Ett stycke musik som är lika hos oss alla. 

När tystnaden kommer som ett mörker slutar jag att andas och påbörjar en väntan lika lång som evigheten.


Jag plockade fram rädslan som låg undanstoppad under sängen, den såg fortfarande likadan ut.

Ensam och skrumpen på botten av en trång kartong.

Ensamheten hägrar även i de mörkaste av vrår.


En synvilla eller den starkaste tron möjligör det omöjliga.

Alla kan något, du kan mig.

Lagar som ingen följer sida upp och sida ner.

Lydnadskurser är för dyra för mammor och pappor.

Att lära av sina misstag måste vara det enda rätta. 


Din själ skrämmer mig ibland när den blir mörk och livet tillfälligt har packat sina väskor för att resa bort en stund.

Alla måste vi försvinna ibland, in i oss själva eller i andra. 

Att gå med den ena foten före sin egen är svårt.

Att gå med den ena foten före någon annans är svårare.


Vägar korsas utan en tanke på konsekvenser.

Vill man vinna ett pris får man betala dyrt.

Det mjuka i alla dem andra känns som bomull när jag tittar på det.

Det svartnar ibland, jag bländas ibland, det gör ont ibland.








Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards