Alla inlägg den 28 november 2007

Av madeleine karlsson - 28 november 2007 21:05

Idag bar det iväg till doktorn med den astmatiska maddluren.


Medicin till ett värde av 407 kronor uttogs från apoteket och själva läkarbesöket kostade en hundring blankt...

*suck*

Det var ju inte direkt vad jag hade tänkt lägga 500 spänn på...

Nåväl, nu kanske jag kan få börja andas normalt igen med hjälp av Pulmicort och cortisontabletter...  


När läkarbesöket var avklarat åkte mamma och jag och hämtade upp mormor som skall hjälpa till att flyttstäda i gamla lägenheten. Vi fikade lite och sedan somnade jag på soffan, man blir sjukt trött av cortison, och sov/slumrade i nära tre timmar...

Det tär på kroppen att inte kunna andas men nu jäklar ska jag visa denhär astman att jag inte tollererar sånthär bråk och stök i lungorna. Nu får det vara nog!!!

Vi lagade, när jag äntligen tagit mig upp från soffan, lasagne och hela familjen inklusive mormor mumsade i sig maten och blev mätta och belåtna...

Jag är grym på å göra lasagne :P Bara så att ni vet...


Sedan börjades det, diverse städning och undanplockning, inpackning i kartonger och nedmontering av dator. Herregud va mkt grejjer det är som ska flyttas.... Blir trött bara jag tänker på det. Jag fick hjälpa pappa med datorn och sedan tvingade jag honom att rensa sin garderob.... Det var minst sagt behövligt kan jag tala om... 


En bra grej med att städa inför en flytt är att man hittar saker som man hade glömt bort att man hade... Jag hittade mina älskade skridskor!!!!! Så nu söker jag en skridskodejt!! Hör av dig till mig när det blir kallt så går vi till isstadion! Det e ju svinroligt!!! 


Jaa det var ungefär den dagen det... Jag är helt slut!!!



Nu ska jag sörpla te och försöka bli frisk :)





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards