Alla inlägg den 11 mars 2007

Av madeleine karlsson - 11 mars 2007 21:02

Idag var nog den första gången på väääääldigt länge då jag , när jag klev in innanför min dörr var helt tillfreds med tystnaden i min lägenhet.Jag stod i hallen ett ögonblick och andades in den, tystnaden. Tog ett djupt andetag å släppte tyngden från mina axlar. Den dunsade i golvet. Hoppas inte grannarna hörde.Klev in i lägenheten och njöt av tystnaden. Av med skorna. Av med kläderna. In i duschen. Bort med jobblukten. Slappna av. Andas.Efter en helg på jobbet så är man... helt slut och alldeles färdig. Sju dementa vet hur man tröttar ut en personal...Denhär helgen har egentligen inte varit värre än någon annan helg jag är bara så himla trött... Det är mest i huvudet man är trött... sååå mycket tjat på jobbet nu. Tjat å gnat å gnat å tjat å tjat å gnat.... a ni fattar? Eller ni som aldrig jobbat med dementa kanske inte har bilden riktigt klar för er. Grejen är den att jag tar förklaringen för hur en dement människa fungerar en annan dag när jag känner mig mer upplagd för det. Just nu vill ja inte tänka på mitt jobb egentligen. Det vill man inte efter en mastodonthelg.Nä nu ska jag sörpla vidare på min cola, lyssna på lite musik å sedan gå till sängs å läsa lite tror ja... om ögonen tillåter det vill säga... :PGod natt på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards