Alla inlägg den 21 mars 2007

Av madeleine karlsson - 21 mars 2007 16:12

Detta band som följt en hack i häl genom ungdomen. Gått i hasorna och sprutat in fraser som :Det är nåt i dina ögon som skrämmer mig så, det fastnar på min tröja som ditt elektriska hår och Är detdär du eller är det någon som liknar dig någonstans? i mina öron.Jag har aldrig tröttnat, kanske känt mig mätt, men aldrig tröttnat på kent.Kent har följt mig genom alla känslor och tankar när man mådde som sämst i tonåren.De har setat som en smäck när man är ledsen och gråtmild och gör fortfarande.De hjälper mot allt.Kent är den enda medicin jag behöver.Jag glömmer aldrig min första kentkonsert eller konserten i Hultsfred. Visst minns du Malin? Vi va rätt små, egentligen lite för unga för att åka ända till Hultsfred tyckte våra föräldrar. Men vi ordnade möten där de snackade ihop sig om vilka regler som skulle gälla och att vi inte fick sova i något tält.Vi skulle få åka med Malins pappa Håkan för han skulle lägligt ner och spela golf i närheten av Hultsfred.Vi hade inackorderat oss i Lindblomsskolan som hade fixat så bra med sängar och frukost å sånt för en billig penning. Det kändes som att kliva in i ett fältsjukhus någon gång på 1800-talet. Stålsängar med vita lakarn överallt. Häftigt. Vi gick in på området, detta som vi drömt så länge om och bara sett på ztv åren innan. Vi var där, i HULTSFRED. Vi strosade runt och väntade på kentkonserten, för det var den vi hellst av allt ville se. Vi gjorde allt för att se kent. Innan kent spelade både the ark, Håkan Hellström och ja, Ulf Lundell.... Jag har inga ord att säga om Ulf Lundell... Så jag är tyst...Så började det äntligen!!!Åååååå vilken känsla.Det luktade sommar, öl och svett, sådär som festival luktar och skorna var leriga och vi var lagom skitiga. Musiken strömmade över oss alla som stod framför Hawaii scenen. Jocke Berg smekte oss över kinderna med sin gnälliga röst och strömmade in i öronen och skapade lyckligt kaos.Glädjen var enorm och det är nog en av de bästa stunderna i mitt liv. När konserten var slut var vi helt slut. All denna lycka och detta kent-rus fick oss att vilja lämna området för att ta oss tillbaka till vårt sovställe. Det gjorde vi för inget annat kunde ju vara så bra som kent. Å vi var lyckliga som få där vi gick i sommarsolen med converseskor på. Sådär som det ska va. :) Ler bara jag tänker på det.På grund av detta så missade vi en heeel del andra godbitar som spelade senare på kvällen... Dumt men det är inget att göra åt nu. Vi var så lyckliga och glada och bekymmersfria just då så det var det värt.Tack KENT!!Ja, jag har sååå många minnen till kents musik att jag omöjligt kan dra upp alla här. Jag vill inte ens dra upp alla. Många är väldigt personliga och betyder alldeles för mycket för mig för att jag skulle vilja skriva om dem här. Vissa saker ska man behålla för sig själv. Men Malin, jag säger bara, Quiet heart!Tänk alla gånger som vi satt på kafè kaka, stirrade ut genom fönstret och nästan dog av ångest. Iallafall så var det det vi trodde. Tänk allt vi skrev ner med hjälp av penna och papper. Tänk alla bistra tankar vi tänkte. Tänk vad vi hatade livet. Men tänk så mycket vi älskade Kent. Vad hade vi gjort om inte Kent hållit oss i handen vid varje övergångsställe, vid varje tår, vid varje snedsteg, vid varje misstag? Då är jag säker på att vi hade dött, åtminstone litegrann... Kanske var det också det vi gjorde eller så var det just livet som fann oss där, dessa stunder. Då man insåg. Vi får nog aldrig veta men jag vet en sak, och det är att kent alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta som ingen kan ta över. Det spelar ingen roll hur många som säger att det är töntigt att lyssna på kent, att de är tråkiga och gnälliga, att de har blivit "för stora", att de blivit komersiella osv Jag älskar kent nu så som jag älskade dem då. Musiken finns där som en trygg famn att krypa in i. Den känner mig och jag känner den. Där bland tonerna och orden finns alla mina känslor och tankar, både gamla och nya. Sånt som jag inte minns förrän jag hör en viss låt, sånt som jag glömt och aldrig mer kommer minnas men som ändå fanns där en gång, sånt som betyder, sånt som jag hatar, sånt som jag älskar. Allt!Fyll mig med luft igen, Gör mig synlig. Du får gärna avsky mig om det gör mig tydlig igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards