Alla inlägg den 20 mars 2007

Av madeleine karlsson - 20 mars 2007 13:13

Jag blir inte klok på en grej...Jag blir inte klok på alla dessa mejl som man får men som man inte vill ha!Det är snuskmejl, konstiga förfrågningsmejl, äckliga mejl, mejl från karlar som e gamla nog att kunna vara ens pappa, mejl från personer som vill konstiga saker, mejl från små pojkar som vill se en i cam osv osv osvListan kan göras lång.Det skulle aldrig falla mig in att mejla vem som helst och fråga om den hade lust å snacka lite i telefon eller kanske ha lite cybersex eller kanske bli avmålad eller något i den stilen.Det finns liksom inte.Jag förstår inte hur folk är funtade. Jag vill inte ha en massa snuskiga mejl från folk som jag inte känner. Vi kan ta ett exempel, det gäller dock inte mig men det va riktigt vidrigt.Det va en kompis till mig som fick ett mejl innehållande en erigerad penis inkletad med något som vi antog var vaselin... Riktigt vidrigt och varför i hela friden skickar någon ett mejl med en bild på sin egen snopp till någon man inte känner?Alltså visst, nakenbilder får man väl ta men det är skillnad på att skicka en bild till låt säga sin flick eller pojkvän men att sända ut bilder till nån som inte önskar det är ju hur jävla knasigt som helst. Vad fick han ut av det hela? Det va den vidrigaste bilden jag sett i hela mitt liv... (ja jag fick se den) Trodde han att min kompis skulle bli lite sugen på vaselin å ringa snubben ifråga å bestämma ett möte? Eller vad? Jag fick åxå ett konstigt mejl, eller jag har fått flera, men jag minns dethär såväl. Det va en kille som hade tittat på mina gamla bilder på lunar å skickade ettt mejl där det stod att han minsann var konstnär å ville heeeemskt gärna måla av mina sensuella(Sensuella??? Han måste ha menat tjocka.) armar. Så om jag bara kunde adda honom på hans msn å sätta på camen så skulle det ordna sig tyckte han... HAHAHAHAHA va? Måla av ens armar? Asså vill jag ha mina armar avmålade så kan ja fan måla av dem själv! Dessutom kan jag tycka att det inte är vad jag hade valt att måla av men jag kan tänka mig att han hade en annan tanke bakom det hela.... Ja ni får väl lista ut vad själva...Å alla dessa mejl från gubbar på 40-50 år som mejlar å vill prata i telefon? Seriöst, vad har jag gemensamt med en gammal gubbe förutom mitt jobb som vårdbiträde då förståss? Ingenting. Såvida han inte vill ringa å höra om det finns ett ledigt rum på äldreboendet så att han kan flytta in där... Dessutom så tänker man genast ordet snuskgubbe eller tom i värsta fall pedofil när man får ett mejl från någon gubbe. Hur många små tjejer som är yngre än en själv sitter de å mejlar till? Det är ju helt sjukt. 50 åriga män ska inte ha något med ett barn att göra såvida det inte är ens eget barn eller någon man känner inom familjen eller så. Det är faktiskt riktigt obehagligt. Tänk så många luringar det finns därute bakom dataskärmarna?Så nu har jag en fråga till er alla därute som skickar snuskiga/konstiga/vidriga/oönskade mejl. Vad får ni ut av det hela? Får ni svar på era mejl? Är det någon som uppskattar att få ett snuskmejl av er? Isåfall hur yttrar det sig?Låt iallafall bli att mejla mig för jag uppskattar det inte! Har ni inget vettigt att säga så låt bli att säga något.

Av madeleine karlsson - 20 mars 2007 12:41

Tänk om man kunde blåsa in sig i en liten såpbubbla å bubbla sig fram i livet.Skyddad av sitt genomskinliga tunna skal.Att vara inspärrad men ändå fri.Kunna se allt genom sitt glas och medverka i det man själv finner intressant.Kunna flyga bort med vinden utan att behöva boka en dyr biljett och sitta trångt bredvid någon som luktar svett på ett flygplan.Tänk att äga alla regnbågens färger när man bubblar förbi i en solstråle.Kunna fara vart man vill, bort från elände, bort från ångest.Vara fri.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards