Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

Självhjälp lite stöd och belöning på fuldagen!

Av madeleine karlsson - 23 maj 2008 17:52

Imorse såg jag mig i spegeln precis som man gör alla andra mornar men idag höll jag på att kräkas på spegelbilden...

Där stod en blek, tjock tjej med en stor hårboll mitt på skallen och en finne på näsan... Med andra ord så var dethär en av de absolut sämsta mornarna i värdshistorien.

Inte blev det bättre när jag fick duscha och torka håret med hjälp av min trasiga hårföns kalla blåst. Håret såg ut som en mopp ungefär och ansiktet hade antagit en mer rosa-röd nyans... Fruktansvärt fult och hemskt.

Jag klämde lite på magen, den var lika mjuk som vanligt fast den kändes ungefär tre gånger så stor. 


Dethär är ju hopplöst han  jag tänka innan jag svischade iväg till jobbet ful som stryk.


Väl på jobbet så bestämde jag mig. Jag bestämde mig för att ta en timmes komp och gå ner på stan för att försöka muntra upp migsjälv litegranna. En klipptid ville jag helst av allt ha och efter att jag inhandlat en ny hårfön!!!! :) så gick jag till sax och kam där J stod utanför och frågade hur det var med mig. Jodå svarade jag, det är bra men jag skulle hemskt gärna vilja klippa mig typ genast! Hon var gullig och klämde in mig någonstans mellan personen före och den efter mig.

Efter klippningen kände jag mig minst fem kilo lättare så jag gick och handlade lite godsaker på bodyshop! Som en belöning liksom....


Ja tänk va lite klippning och shopping kan göra... Fick ed mig en del andra grejjer hem åxå men det orkar ja inte rabbla upp...


Nu sitter jag här med lite färg i skallen och ett rivsår på näsan. (Råkade riva upp halva näsvingen typ när jag provade en tröja...) Inte så snyggt men vafan nu ska jag blåsa håret snart med min nya hårfön, duscha med den nya dyra duschkrämen och ta på mig den nya eu de colognen eller vafan det nu var.... Sedan ska ja iväg å planera inför morgondagens möhippa!




Seee ya guys! 

 
 
Alle

Alle

23 maj 2008 19:36

Tycker att det låter som det blev en toppen dag till slut...
Jag skulle också behöva klippa mig och du är inte ensam vad gällande magen...min ser ut som en överjäst bulldeg! Kram och ha en skön helg!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tuffs...

23 maj 2008 20:03

Låter riktigt härligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards