Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Älskling, vi ska alla en gång dö...

Av madeleine karlsson - 13 juli 2008 01:36


Vi ska alla en gång dö....


Fötterna är tunga och axeln där väskan hängt är bortdomnad. Annars är allt så jävla bra! Kent kan detdär med att laga ett ledsamt litet hjärta. Kent kan tamejfaan allt!

De kan göra en ledsen när man är glad och glad när man är ledsen...


En hemmakonsert som denna är värd så förbaskat mycket. Speciellt när låtarna från ens ungdoms tid radas upp en efter en efter en... Tårarna var nära sååå många gånger men jag tröck tillbaka dem... :P Man vill ju inte verka sentimental liksom... (Dessutom har jag gråtit nog nu för ett tag...)

Alla låtar som jag önskat mig fick jag också höra. Dethär var den absolut bästa kentkonserten alla kategorier. Och då har jag varit på några stycken...

Självaste kungen, Jocke verkade vara på topphumör och bjöd på så många historier och anekdoter om låtarna att jag knappt trodde det var sant. Han brukar vara en rätt så fåordig man när det kommer till mellansnack. Men idag vräkte han ur sig både det ena och det andra. Riktigt roliga saker, eskilstunasaker.


Det är nåt visst med kent när de spelar här hemma. Allt blir så himla närgånget på något vis. Vi som är födda och uppvuxna i denhär spökstaden förstår texterna bättre än någon annan i hela världen. Det tackar jag för... Det känns skönt att ha en musik som är ens hem på något vis. Alla ord, alla platser och alla bilder som man får upp i huvudet är eskilstuna. Både på gott och ont. Jag tror inte att folk förstår hur mkt eskilstuna som finns i texterna... Alltså ni som inte är härifrån. Det måste vara konstigt för hur ser ni på alla orden och musiken? Vad ser ni när det sjungs om våran stad? Vad ser ni när det sjungs om känslor som man bara kan få här och som föds och också utrotas här?


Spellistan var skräddarsydd för oss här i stan och det tackar jag för. Vi fick följa med på en resa som vi alla redan genomlevt. En resa från början till någonstans efter mitten... Många gamla låtar och en del nytt och en låt som iallafall jag aldrig hört tidigare. Låten hette håll huvudet högt och var som alla andra låtar fantastiskt bra skriven med en väl genomtänkt text.

Ååå jag kan knappt skriva alls för allt snurrar runt i mitt lyckliga huvud. Skönt att få vara lycklig en stund.  

Det behövdes!!!



Älskling, vi ska alla en gång dö... 

 
 
emlinn

emlinn

14 juli 2008 10:04

Så bra, så bra, så bra, så bra, så bra, så bra, så bra.... ja du vet ju! kraaaaaaaam!

http://emlinn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards