Alla inlägg den 2 september 2008

Av madeleine karlsson - 2 september 2008 23:02


Just nu är jag så trött så jag är inte ens säker på om jag lever... Troligtvis så gör jag det.

Min hals gör ont och elvis fingeravtryck skall auktioneras ut. En polisbil har krockat och tvätten är fortfarande inte klar. Aftonbladet.se uppdaterar articklar i ungefär samma hastighet som min hjärna tillverkar nya tankar... 


Min klasskompis skapade ett underbart citat idag när vi fikade... Hon åt en muffin som smakade kanel och utbrast : Den smakar som jul, jul som i christmas alltså!

Haha, helt klockrent. 

Det är bra konstigt hur vi svenskar mer och mer börjar använda oss av engelska ord för sådant som vi inte kommer på det svenska ordet för. Och jul som i christmas är ju ypperligt och helt förståeligt, om man kan engelska vill säga. Hade man sagt jul som i jul så blir det ju inte alls lika roande och heller inte lika tydligt. 


Ja tänkte att jag skulle ha försökt sätta mig i mitt kök för att måla lite idag också men tror ni att jag hunnit med det? Icke sade nicke!! Penslarna står där i sitt glas och papperet är fortfarande vitt... Jag får helt enkelt ta tag i det imorgon. Om jag hinner....


Har inga lektioner imorgon så jag hade tänkt att jag skulle åka över till jobbet och köpa med mig lite tårta. Jag har ju inte firat av migsjälv ännu så att säga och tanterna älskar tårta!!! Jag saknar dem litegrann. Gummorna. Men ändå är det skönt att slippa gå dit jämnt... Skumt detdär...



Nästa fredag är det dags för nåt som jobbarkompisarna ordnat... Jag ska vara klar klockan tre och har inte en aning om vad vi ska göra men det lär bli kul för de är så härliga. :)


Näää nu ska jag dricka en bamsestor kopp med grönt te å se om halsen blir någe bättre... God natt! 




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards