Alla inlägg den 22 september 2008

Av madeleine karlsson - 22 september 2008 08:52

Jahapp, jodå nu har jag precis kommit hem från friskis och svettis där jag och syrran har varit med om ett yogapass!

Det var väldigt skönt och avslappnande men min kroppstyp gör det lite svårt att kunna göra alla övningarna på ett korrekt sätt...


Min tuttar är liksom ivägen för det mesta. Speciellt den övningen där man på knä skulle luta sig framåt, sträcka armarna långt framför sig och sakta liksom rulla huvudet framåt och under sigsjälv så att nacken sträcks ut och i den övningen där man skulle sitt i skräddarposition, luta armarna framåt och sjunka ihop nedåt. Jag höll på att kvävas... av migsjälv... hahaha Det gjorde såklart att jag nästan började garva. Inte bra i en sal där tystnaden härskar och folk böjer ut och in på sina spänstiga kroppar. Mycket knasigt kändes det men vad ska man göra liksom? Jag kan inte direkt trolla bort mina bröst... hahaha

Jag gjorde mitt bästa och det var sjukt avslappnande och kroppen kändes verkligen levande i den sista övningen. 


Mycket handlar om att andas på rätt sätt och att lära sig att slappna av samt att ha full kontroll över sin kropp. Det har nog inte jag men man kan nog lära sig mycket av att gå på yoga.Jag kan tänka mig att det måste vara alldeles underbart att gå på ett sådant här pass efter en lång arbetsdag. Det var helt okej nu såhär på morgonen också förståss men stressen som en arbetsdag uppbringar måste rinna av en som vatten efter några yogaövningar.



Kanske går jag fler gånger för att kväva migsjälv, alltid lär man sig något och så övar man upp styrkan i sin kropp. Mycket bra! Jag rekommenderar er alla att gå på yoga i denhär stressiga världen vi lever i.



Over and out!

Av madeleine karlsson - 22 september 2008 06:27


Såhär tidigt har jag inte varit uppe sedan jag slutade jobba...


Nu ska jag och syrran iväg på ett yogapass! Spännande minnsan...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards