Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Sånt där som man vill ha...

Av madeleine karlsson - 9 februari 2011 14:15

Det finns ungefär tusen saker som jag vill ha... eller ja kanske inte riktigt. Jag var på stan igår och handlade lite till mig själv fastän jag vet att jag aboslut inte borde. Jag sms:ade till och med Korvbullen och frågade om han skulle bli arg på mig för att jag handlade... Det blev han inte och det blir han aldrig, det vet jag men det känns inte befogat att gå runt på stan och "slösa" pengar på sig själv ibland.


Nåväl, jag fick syn på en jättefin morgonrock i kortare modell på Lindex som var helt i spets. Den var jättefin och jag såg mig själv sittandes på balkongen med en kopp te i handen iklädd denna (inte endast denna) när det börjar bli lite varmare. Men den kostade 300 kronor och i min värld så är det alldeles för dyrt.


Sedan så hittade jag en jättefin (tyckte jag) klänning på Åhlens som jag tänkte skulle bli jättesnygg med ett skärp i midjan på en fest nån gång till mina nya mockastövlar.

Så här såg den ut fast det var ett annat mönster på den. Ett mycket finare och mer Maddluriskt mönster i bruna färger. Men den kostade också 300 kronor... Dessutom var jag inte så säker på att Korvbullen skulle tycka att jag var fin i den, för utan skärpet i midjan så såg den lite ut som ett tält. Men jag gillade den i alla fall...


Det slutade med att jag inte köpte något av det som jag egentligen ville ha förutom en ny bh som jag faktiskt var i behov av. Jag kom hem med en vit t-shirt, en grå tröja, en ny svart kjol för en 50-lapp och ett par strumpbyxor. Jag blir så trött på mig själv. Varför unnar jag mig inte att köpa sådant som jag faktiskt VILL ha. 300 kronor är inte så mycket det är bara det att 300 plus 300 blir 600 och det känns som oerhörda summor för två plagg...


Nu får jag gå och ångra mig bittert för nästa gång när jag får pengar så kommer den där klänningen bergis inte att finnas kvar... Inte morgonrocken heller...



En annan grej som jag har kommit på att man borde ha är en annan kamera. Jag pallar inte att bära runt på min bamseNikon i väskan, den väger ungefär 500 kilo känns det som och är oerhört osmidig. Den är skitbra när man ska fotografera riktiga, fina bilder men man släpar inte med sig den på exempelvis en fest eller när man bara ska gå ut eller nåt... Jag skulle vilja ha en bra men liten och mer smidig kamera! Men då har vi det där med ekonomin igen.... Om jag inte hade handlat den vita t-shirten, kjolen å den gråa tröjan å lagt undan de pengarna istället så kanske jag hade haft råd med den om ett par månader... *suck* När ska jag lära mig?


Nu när jag ändå talar om sånt jag vill jag resa ner till syster yster i Halmstad. Jag har inte ens sett hennes lägenhet än och det dröjer månader innan vi kommer att ses igen... Åh, hon bor så långt borta.


Nu tror jag nog inte att jag vill ha så mycket mer. Över och ut!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards