Direktlänk till inlägg 19 maj 2007

Dagen började med döden...

Av madeleine karlsson - 19 maj 2007 19:09


Dagen började med ett sista andetag...

Något varmt som blir kallt.

Den djupaste av sömn. 

En kropp som vilar så tungt, själen har flugit sin väg bort mot det okända. 

Drömmarna har tagit slut, livet är levt.

Inget kan man ångra, inget kan man ta tillbaka men ge kan man göra så länge någon minns dig.

Inget mera skratt eller glädje på denna jord men kanske på nästa?

Ögpnlocken stängs en sista gång, så tyst, så stilla...

Måtte du nu drömma i en evighet och hamna på den godaste av platser.

Må du slippa allt det svåra, alla smärtor, finna frid.

Låt oss veta vart du tar vägen.

Varthän flyger du, du gamla själ med vingar av klaraste glas?

Många känner saknad nu när du farit... 

Ge dem kraft och mod att fortsätta fastän du inte är här hos oss.

Ge dem levande minnen av det som varit.

Ni skall säkert ses ännu en gång, någonstans bortom molnen.

Där står du väl och väntar när dem kommer?


Du ser väl till oss alla från ovan? 








När någon går bort på jobbet så väcker det alltid tankar hos mig. 

Tusen tankar.

De flesta är undringar om vart själen tar vägen. Blir den till en ny? Återförenas den med nära och kära som redan befinner sig där på den andra sidan? Försvinner den bara? Bir till ingenting?

Svaret får jag först när tiden är kommen för mig.

Men visst är döden spännande och oerhört läskig, Intressant och en del av livet?

Så skrämmande för att vi vet så lite om den...

Så läskig för att vi inte vet vart vi hamnar...








 
 
anna

anna

19 maj 2007 22:59

Hej!

Visst är det lite speciellt när döden inträffar, även om de är gamla och skruttiga. Man blir jätteberörd. Undrans om man någonsin vänjer sig...

Javisst är det tråkigt att ekologisk mat är så himla dyrt. Det är en av de saker som jag retar mig på, plus du vet världssvälten, klimathotet, krig och lite andra småfrågor...;-)

Ha det bäst!
kram
/Anna

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
emlinn

emlinn

20 maj 2007 20:34

Tack... men jag hann inte tyvärr!! Hon drog sitt sista andetag igår kl 23.10 och jag hoppas att hon befinner sig i närheten ett tag och vakar över oss.. eller att hon träffat farfar igen... :) Kram

http://emlinn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards