Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Klumpen firar två!

Av madeleine karlsson - 9 februari 2011 22:04

Nu har det gått två år sedan jag halkade på Eskilstuna tågstation och bröt höger ben/fot. Det är alltså dags för mig att höra av mig till försäkringsbolaget för att tala om att den inte är som den borde, eller som den var innan jag gjorde mig illa...


Jag mailade männsikan som hade hand om mitt ärende sist och frågade hur jag skulle bära mig åt. Tillbaka fick jag ett mail där det står att hon ska skicka hem ett förenklat invaliditetsintyg... Jösses! Det låter så himla illa. Jag skulle också begära ut mina journaler och skicka med dem så det har jag gjort idag, ringt alltså. Jag ringde och trodde att det skulle räcka med det men icke! Nog fasiken var de tvungna att ha en skriftlig begäran... det är ju löjligt! Kan de inte bara ta personnummer och adress när vi ändå pratar i telefon? Pappersgrejer, det är typ det värsta jag vet. Det ska skickas nån lapp hit och nån lapp dit och så blir allt fel och måste göras om. Det är ju alltid så.


Jag hoppas att jag kan få en slant tillbaka från försäkringsbolaget för jag anser att jag har ganska stora problem, min fot är inte alls som den var innan. Den är för det första en storlek större än den andra och det gör att det blir svårt att hitta skor. När jag köpte kängor i höstas å behövde nya snören till dem så räckte knappt snöret så att jag kunde knyta högerskon. Det är ju helt sjukt! Dessutom är jag livrädd för att gå ut i halkan och tar helst med mig cykeln som sällskap om jag inte har något annat att hålla i. Jag kan inte längre sitta skräddare på golvet för foten gör ont, somnar och blir stel. Jag som kunde sitta så i timmar förut... :( Jaa, listan kan göras lång...


Jag hoppas jag får papprena snart så jag kan fylla i och skicka in dem så fort som möjligt så att jag får det här ur världen. Förbannade klump! Men för all del, grattis på 2-års dagen!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards