Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Älskade hjärna!!

Av madeleine karlsson - 12 november 2007 22:10

Ord är bara ord.

En bild är tusen ord eller fler.

Du är ett namn och jag likaså.

Allt omkring oss är givna bokstäver som tillsammans bildar en helhet.

En helhet som gör att vi alla förstår varandra.

En helhet som gör att vi genom ord och text kan kommunicera med varandra. 


Vissa kan konsten, andra inte. Lite som att kunna räkna matte, vissa kan det och andra förstår ingenting. Sådan är jag, jag förstår ingenting när det gäller matematik men när någon ger mig en penna, ett papper och kanske en idè så flödar orden som vattnet i ett vattenfall... Ibland är det en härlig känsla och ibland kan jag bli irriterad över att jag har så mycket som snurrar därinne i den flytande tankebanken. 


Oftast när jag får en bra tanke eller något som jag vill spinna vidare på så har jag inte tillgång till varken penna eller papper och då gäller det att memorera. Det kan vara svårt ibland men oftast så går det bra att plocka fram det som en gång tänkts och göra något utav det. 


Att bygga något från en känsla en upplevelse eller något som någon sagt är rätt trixigt ibland. Det gäller att inte tänka för mycket utan bara låta det flöda på... Det är så det går till allt som oftast. Inget tänkande bara en massa skrivande. Tillslut så har man tillverkat något som aldrig tidigare funnits. Något nytt fast gammalt beroende på vad orden handlar om.


Eftersom allt med all sannolikhet redan skrivits ner så gäller det ju att inte göra samma sak. Att undvika kopiering och att komma med ett nytänkande. Något eget.


Det är svårt. Ibland undrar jag hur alla andra gör, alla andra som skriver sånna fantastiska ting så att hela kroppen blir knottrig. Jag vill kunna beröra som dem. Jag vill kunna ge alla som läser något att tänka på, att bära med sig, att förundras över. Jag vill ge bort mina ord till alla som inte själva använder dem. Jag vill ge bort mina tankar till alla andra som inte tänkt dem så som jag gjort. Jag vill ge bort en del av mig till dig.


Sentimentalt kanske men det är vad ord betyder för mig. Ord är ett sätt att låta mig överföra tankar från min hjärna till din så att jag slipper handskas med dem. Din hjärna är min hjälp. Din hjärna är den som matas med mina problem och mina belymmer, mina upplevelser, min glädje och min sorg. Det är din hjärna som läser och bearbetar det jag en gång känt. Det är din hjärna som kommer med svaren, med hjälpen och allt det som jag behöver för att fortsätta.


En cirkel där slutet och början är din och min hjärna tillsammans.


Så till alla som läser, tack för att jag får låna era hjärnor!!! 





 
 
Ingen bild

Claes

17 november 2007 15:20

Nemas problemas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards