Alla inlägg den 11 mars 2008

Av madeleine karlsson - 11 mars 2008 20:32

Okej, lax är min nya favoritmat!

Portionsförpackad lax måste vara den smidigaste maten ever??!!

Visserligen är det dyrt men vad gör det när det är så smidigt att trolla fram en file, krydda den, lägga den i ett foliepaket i ett vattenbad i ugnen och vänta en halvtimme för att sedan hugga in i något alldeles ljuvligt.

Laxen måste vara vällagad, inte slemmig å kännas halvfärdig utan fast och fin med ett täcke av kryddor och citron!! Mumma!!!


Förut åt jag aldrig lax, åt inte ens fisk alls men nu har jag kommit in i en ny värld, fiskvärlden. Det är ju faktiskt gott! Sålänge man slipper få den panerad i ett tjockt lager av fuktigt ströbröd...


Det som räddar fisken och gör den ätbar är ju faktiskt kryddor och framför allt citron! Jag kan inte mä dendär starka fisksmaken så därför kryddar jag alltid överdrivet mycket... :P Det e gott!  


Idag så gjorde jag en potatispaj med lök och fetaost till min fisk. Jag tänkte att jag skulle skippa bulgur/vete-salladen för en gångs skull... Det vart riktigt gott måste jag medge!

Lät potatisen ligga en stund efter att jag skivat den tillsammans med en massa vitlök och lite salt och peppar... Det smakade ljuvligt sedan när pajen var färdig... 

Lite citronyoghurt (3%) blev pricken över i:et!





Mmmmmmmmmm men nu e jag mätt och belåten... Detdär var nog veckans middagstips tror jag!  

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards