Alla inlägg den 10 mars 2008

Av madeleine karlsson - 10 mars 2008 12:49

Nu vet jag vilka två texter som kom med i boken... :P Kanske inte dem jag hoppats mest på men iallafall... Jag kom ju me... ;)

Av madeleine karlsson - 10 mars 2008 01:44

Jag lägger mig under en sten och låter mossan väcka mig när den växt färdigt...

Dina skrik ekar mellan bergen men ingen hör dig...

Under en gran sitter ett vettskrämt litet knytt och väntar på solen som aldrig mer kommer att lysa...

Denhär delen av skogen ägs av hösten och mörkret, hit hittar aldrig strålarna av glädje.


En vit liten lilja vid vattenfallet står där så ensam och vacker... En lilja ingen någonsin kommer att få se innan den åter blir till jord.

Ett kretslopp som sluter sina händer om döden endast för att återuppstå i en annan form.

Livet existerar i högsta grad även i det som dött....


Det porlande vattnet skänker ro åt allt det gröna som så mjukt sveper in hela landskapet.

Trädtopparna skyddar varsamt den mörka marken från allt det farliga där ovan...


En fågel med siktet inställt viker av i sista sekund för att göra en ny bedömning.

Felberäkningar gör vi alla.

Livet som någon var ute efter lurade döden.


Av madeleine karlsson - 10 mars 2008 00:35

Nu är mörkret här igen...

Månen lyser med sin frånvaro och tankarna har krupit ner under sina små filtar för att sova.

Orden tystnade för länge sedan, redan innan du gick...

Det fanns inget mer att säga.


Kroppsspråket, det som vi alla behärskar avslöjar det som de sammansatta bokstäverna glömt...

En helhet är vad vi söker... Något enkelt... Som att gå fågelvägen genom bibeln...


Stjärndammet på fönsterbrädan glittrar i månljuset... Jag visste att du glömde något....  

Samlar det i en liten burk som göms undan för att glömmas...

Kanske kommer du tillbaka en dag?











Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards