Alla inlägg den 19 mars 2008

Av madeleine karlsson - 19 mars 2008 23:48

Jag måste hitta en skola, en kurs, ett program eller vad som helst bara jag kommer bort från mitt jobb...

Jag känner mer och mer för varje dag att jag vill därifrån. Kroppen gör ont av allt ensamarbete och hjärnan längtar efter nya arbetsuppgifter. Ombyte helt enkelt. 


Skrivandet och fotograferandet är det som jag känner att jag skulle vilja satsa på...  Frågan är då bara vilka former av utbildningar det finns och vart de ligger? Jag har ingen större lust att flytta, här har jag ändå ett extrajobb som definitivt kommer att behövas om man ska börja plugga... Här har jag min lägenhet och (nästan) alla mina vänner och min familj. Jag vill speciellt inte lämna mina vänner J och F som ska bli föräldrar snart. Det är det häftigaste som händer dethär året, två av mina närmsta väninnor ska få sina första barn. Kan jag ju inte gå å missa! Nä en flytt är inget jag känner för direkt faktiskt... Jag är nog för hemmakär....


Jag vill heller inte pendla långa sträckor för då vet jag att min plugglust kommer att försvinna, om jag nu ens har någon sådan... Grejjen är den att det går bort så oerhört myket tid när man ska åka fram å tillbaka varje dag... Sånt gillar jag inte heller... (Mmm jag vet att jag låter kinkig men så e det)

Kanske skulle ja kunna tänka mig att fara till västerås eller nåt sånt... Men sj håller ju aldrig sina tågtider heller... Värdelöst..



Nä usch dethär med plugg låter inte alls som något jag hat lust med egentligen, jag vet bara att jag måste göra något annat. Det är dax för det nu. Jag vet inte vad jag vill bli eller nåt sånt men jag vet bara att jag måste få göra något som jag är bra på och som jag tycker är roligt... Dvs skriva eller fotografera... Något som har med skapande att göra...


Jag blir näst intill oxtokig på migsjälv över att jag velar så mkt men det är ju bara för att jag vet vad jag absolut inte vill medans jag inte har en aning om vad jag verkligen vill göra.... Jobbigt, ett riktigt dilemma dethär... 


Kan någon hjälpa mig? Någon som vet någon form av utblidning som skulle passa mig?? Kom gärna med tips och förslag, hemsidor och annat som jag kan undersöka...



Tack! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards