Alla inlägg den 3 januari 2011

Av madeleine karlsson - 3 januari 2011 20:46

        


Maddlur poserar återigen framför kameran.

Det ska bli ändring.

Måste skriva, fota, måla, rita...

Skriva, jag VILL ju skriva.

Så skriv kära du, skriv!


Skriv




Av madeleine karlsson - 3 januari 2011 20:22

Jag och korvbullen har tagit tag i det nya året. Vi fick pengar i julklapp som vi köpt nytt porslin och skålar och annat för. Idag har vi rensat i köksskåpen som sett likadana ut sedan vi flyttade in här för ungefär ett år sedan. Jag ville knappt öppna dem för att det var en sådan hemsk oordning med omaka muggar, koppar, tallrikar och annan skit... En av den, två av en annan och tre av något helt annat...


Vi började förvandlingen med att köpa ett väggskåp. Jag har med andra ord äntligen fått min tehylla. Som jag längtat!


För er som glömt så ser köket ut så här:



Och på andra sdan har vi satt upp köksskåpet, det ser ut så här:


 


Jättebra blev det! Jag fick äntligen plats med allt mitt te!


 


Överst i mitt teskåp står de fina tekopparna och kaffekopparna i grönt glas som jag ärvt av min mormor och korvbullens mormor. Av min mormor fick jag tekopparna, de brukade jag dricka varm choklad ur när jag sov hos mormor när jag var liten. Döm om min förvåning när korvbullens mormor hade kaffekopparna i samma serie som hon ville bli av med när hon flyttade. Jag tog dem och blev jätteglad!


 

Visst är de fina? :)


Och så, hörnni, så har vi rensat ur skåpen. Tyvr tog jag ingen före bild och tur var kanske det för det såg förjävligt ut!!!! Nu är det ordning och reda på torpet och skåpen ser ut så här nu för tiden:


   


Vi har köpt nytt vitt porslin, tallrikar, assietter och skålar samt en stor och flera mindre skålar i glas som man kan ha såser och sallader och annat göttans i. Allt som saknas nu är temuggar och kaffekoppar som inte är omaka. Det finns fina rosa som jag vill köpa från Åhlens...


Jag känner mig väldigt nöjd över allt. Och glad. Jag är så himla glad. Jag har det så förbaskat bra.


Vi har också organiserat i vardagsrummet och köpt korgar som vi stoppat saker i, saker som bara legat och stökat i bordet (det är öppet under så att man kan förvara saker där). Det var så fruktansvärt dammigt och fullt av skräp så det var helt otroligt. Att man kan samla på sig så mycket skit?? Vart kommer allt ifrån och varför slänger man det inte?


Även badrummet fick ett ansiktslyft och jag kastade en massa saker som jag inte använt på evigheter. Fixade iordning alla nagellack och sminket fick en korg att bo i. Finemang!


Åååh... Året börjar bra! :)





      

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards