Alla inlägg den 22 januari 2011

Av madeleine karlsson - 22 januari 2011 13:03

       


God dag!

Klockan har precis passerat lunch och jag har varit uppe flera timma redan. På en lördag!


Korvbullen och jag har åkt till återbruket med en massa skräp och storhandlat på ica. Det gäller att passa på när man får låna en bil. För det är ju roligt att köra bil. Jag saknar det ibland och önskar att vi kunde skaffa oss en men det blir inget av med det förrän korvbullen skaffat körkort å jag har ett jobb...


Nu är korvbullen borta och jag har några timmar för mig själv. Min tanke nu är att jag ska sätta mig i soffan under en filt, dricka te och läsa någon bok och faktiskt stoppa i mig två stycken (ja 2) saffransbullar som jag hittade i frysen.

Johorå, jag ska mysa.



Apropå ingenting alls så satt jag och skrev ner tankarna inför mitt x-jobb igår och skickade in till läraren. Det är inte klokt. Det har gått så fort. 3 år och nu, om några månader ska jag skriva mitt examensarbete... Och det känns som om jag inte har funderat så himla mycket, det bara kom sig. Och det känns bra faktiskt, om förslaget blir godkänt vill säga.

Jag har tänkt att använda mig av mina kunskaper inom vården och gå in på någon vårdorganisations rutinhantering och hur rutinerna är utformade. Jag vet att det finns stora brister inom detta område och jag känner att det vore härligt att få hjälpa några av mina gamla kollegor ute i landet. Nu måste jag bara bestämma mig för vem jag ska ringa och fråga om hjälp. Min gamla arbetsplats ligger ju bra till på så vis att jag vet mycket om rutinerna där osv...


Vi får se hur det går det här.


Om fem månader är jag färdigutbildad textdesigner och arbetslös...


  

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards