Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Gamla godingar...

Av madeleine karlsson - 13 januari 2011 17:23

 

Här har vi ett sådant där fint exempel på en dålig vinkel... Hahaha Den där dubbelhakan är omöjlig att få bort!


Förr var jag ledsen, jätteledsen. Inte alltid, men ibland.


 

Sedan blev jag glad igen! Trots att någon dum hårfrisörksa hade klippt någon form av sne pannlugg som jag absolut inte ville ha då...


Jag var lite skeptisk också. Funderade mycket på allt och ingenting. Hur skulle det går för mig egentligen?


   

Grimaser har jag alltid gillat och det tänker jag fortsätta med. Den högra bilden får mig att faktiskt vilja åka till varmare breddgrader och ha en riktigt lång och härlig semester. Vinden i håret!


 

Jag har provat glasögon! Den här är från sensommaren 2008, jag hade precis träffat Korvbullen över nätet och jag råkar faktiskt minnas att vi pratade via sms just den här kvällen. Jag ville att han skulle komma till Eskilstuna. Jag hade druckit drinkar och kände mig modig!


 

Jag fotade mig själv alldeles för mycket. Både bra och dåliga bilder...


     

Jag bröt foten också, jättehärligt! Verkligen. Och jag fick gå med gips och passade på att manekänga min snygga gipssko som var min bästa vän i x antal veckor.


 

Vad är det som luktar?


Jag flyttade ihop med korvbullen i vår fina lilla tvåa och så här mysig känner jag mig när jag tänker på hur bra allt är! No worries!


 

Så här ser jag ut när jag femårstrotsar och irriterar mig på saker som jag inte förstår och absolut inte vill ta tag i. Bilden är sedan igår när jag inte fick ett dugg gjort, trots att jag skulle ha gjort massor...


Jag har tagit en massa andra jättefina bilder också. Men dem är inte på mig och jag tycker inte om att slänga ut bilder på människor jag känner här i bloggen om det inte är något absolut speciellt, då ber jag om lov.

Jag tittade nyss igenom på bilderna jag tog på F när hon var gravid med lille M och tänker på allt roligt vi haft. Jag tittade på bilderna på nyfödda T som snart är två och ett halvt. Jag tittar på bilderna av balen som jag fotade åt familjen H, A:s mammas bröllop, min arbetskamrat C:s barn som hon sedan fick i bröllopspresent.

Alla är jättefina och jag är väldigt stolt över dem. Jag borde titta på saker jag åstadkommit lite oftare...


Jag vill nog syssla med fotografering i någon form i framtiden. Det borde jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards