Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Dagens

Av madeleine karlsson - 30 januari 2011 15:23

Jag trodde aldrig att jag skulle göra detta men nu tänker jag göra det i alla fall oavsett vad ni tycker.


Jag är en överviktig, rätt söt ung dam som inte är ett dugg modemedveten. Jag köper kläder jag tycker om, som är sköna och sitter någorlunda bra. Jag har ingenting med modet att göra eftersom min kropp inte liksom passar i de kläderna. Eller rättare sagt så är det modet som inte passar min kropp. På grund av detta så får man liksom skapa sig ett eget mode så gott det går utan magtröjor, boleros, mönstrat/storblommigt, jättesmala byxor och chinos. Och långklänningarna får vi inte glömma, herregud långklänningarna! Absolut inget för mig! För att kunna ha på sig en sådan måste man vara smal, johorå det måste man! Pinnsmal helst å inga tuttar ska man ha å ingen rumpa heller. Planklooken är helt rätt i det fallet och det ser så förbaskat snyggt ut på människorna som klär i långklänning men jag kommer aldrig att ta på mig en sådan...


Nåväl, nu känner jag att jag kryper runt den egentliga orsaken till att jag skriver just det här inlägget. Ursäkta mig.


Jo, så här är det att jag vill tipsa om ett härligt plagg. Speciellt så vill jag tipsa alla oss med kvinnliga former. I Eskilstuna har det öppnat en fantastisk butik, Zizzi, heter den. Där finns kläder för kvinnor! För oss som väger några kilon för mycket, har former och inte direkt passar in i H&m:s små kakformskläder eller orkar försöka tränga sig i ett par Levisjeans på JC...


Plaggen som det hela handlar om är dessa:

 


Det är alltså underklänningar som ser ut som längre linnen med spets upp och nertill. De är jättefina och passar under det mesta. De livar upp en gammal trist klänning och gör att man känner sig liiite lite lyxigare. Jag vill verkligen slå ett slag för dessa för de är jättesköna och fina. 299 kronor styck kostar dem och jag rekommenderar dem varmt! Vore jag miljonär skulle jag köpa en i varje färg...


Så här ser spetsen ut i nederkanten.


När jag nu ändå håller på och babblar om kläder så vill jag stoltsera med att jag faktiskt har köpt två par nya skor. Efter mycket letande och velande så hittade jag två par på rean här i Enköping och jag är så himla glad för nu kan jag också välja skor till mina kläder på morgonen innan jag går hemifrån. Som student kan man inte köpa så många skor samtidigt så därför går jag alltid i samma par tills de är så trasiga att de inte går att använda mer. Jag känner mig väldigt ful under den perioden men jag har inte så mycket att välja på. Men nu har jag alltså köpt två par dojjor. Här har vi dem:


Storlek 41 måste jag ha på mig nu för tiden, annars stryps klumpen... Men ja, jag är över det hela väldigt nöjd.


Det börjar bli ordning på den här damen nu, rensat i garderoben, köpt galgar, skaffat lite nya plagg och två par skor. Skulle ju inte skada med lite mer kläder/ underkläder och en vårjacka men man får nöja sig med det man har för man kan inte få allt...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards