Alla inlägg under mars 2008

Av madeleine karlsson - 10 mars 2008 01:44

Jag lägger mig under en sten och låter mossan väcka mig när den växt färdigt...

Dina skrik ekar mellan bergen men ingen hör dig...

Under en gran sitter ett vettskrämt litet knytt och väntar på solen som aldrig mer kommer att lysa...

Denhär delen av skogen ägs av hösten och mörkret, hit hittar aldrig strålarna av glädje.


En vit liten lilja vid vattenfallet står där så ensam och vacker... En lilja ingen någonsin kommer att få se innan den åter blir till jord.

Ett kretslopp som sluter sina händer om döden endast för att återuppstå i en annan form.

Livet existerar i högsta grad även i det som dött....


Det porlande vattnet skänker ro åt allt det gröna som så mjukt sveper in hela landskapet.

Trädtopparna skyddar varsamt den mörka marken från allt det farliga där ovan...


En fågel med siktet inställt viker av i sista sekund för att göra en ny bedömning.

Felberäkningar gör vi alla.

Livet som någon var ute efter lurade döden.


Av madeleine karlsson - 10 mars 2008 00:35

Nu är mörkret här igen...

Månen lyser med sin frånvaro och tankarna har krupit ner under sina små filtar för att sova.

Orden tystnade för länge sedan, redan innan du gick...

Det fanns inget mer att säga.


Kroppsspråket, det som vi alla behärskar avslöjar det som de sammansatta bokstäverna glömt...

En helhet är vad vi söker... Något enkelt... Som att gå fågelvägen genom bibeln...


Stjärndammet på fönsterbrädan glittrar i månljuset... Jag visste att du glömde något....  

Samlar det i en liten burk som göms undan för att glömmas...

Kanske kommer du tillbaka en dag?











Av madeleine karlsson - 7 mars 2008 11:29

Igår var jag iväg på ung företagarmässan...

Jag ville ju spana in miin bok som ni vet... :P


Jag och J tog några rundor bland alla montrar och hittade en del intressanta saker... En minificklampa att fästa inuti väskan så att man sedan kan lysa upp väskan när man letar efter tex sitt lypsyl som man inte hittar... mkt smart! En sådandär grej som man känner att man faktiskt skulle behöva, jag brukar annars lysa upp inuti väskan med mobilen men den e ju så klumpig och har inte alls samma effekt so den lilla lampan...

Vi tjejer som käkar P-piller vet ju att när man köper en förpackning av dessa mirakelpiller så följer det med ett etui som man kan stoppa ner pillrena i när man ska resa.. Dessa etuier är oftast bara vita med en logotype på men nu serrni kan man få ändring på detta. Ett av företagen hade designat om dessa små grunkor... mkt snyggt....


Så ja det fanns en å annan godbit att inspireras av där...

Jag kunde inte hålla mig, jag var tvungen att stödja ett företag som sålde te och temuggar... såklart så kom jag hem med ännu en påse te.... Hinner jag någonsin dricka upp allt som står i mitt skåp???? Kom å hjälp mig!!!


Nåväl, nu till saken.

Efter att ha irrat runt lite där på mässan så hittade jag tillslut montern där grabbarna grus stod. Jag gick fram och presenterade mig och sade att det var jag som skulle vara med i deras bok. De tyckte det var mkt roligt att jag hade tid och lust att komma förbi.

De hade ingen färdigtryckt kopia utav boken men jag fick se fram och baksidan. Mycket snyggt! Modernt och färgglatt och tydligen skapat av en 16-årig flicka från Göteborg!

Boken kommer att vara i A3 format (har jag för mig), alltså ungefär en halv A4... (Rätta mig om jag har fel, pappersstorlekar är inte mitt ämne...) Den kommer att vara cirka 70-80 sidor tjock/lång och kosta ungefär lika mkt.

De bjöd på kaffe åxå, med mjölk!! Mkt trevligt!!!


Jag blev extra glad när de berättade att de hade fått stöd från Zandra Perraults minnesfond!!! Det känns jätteroligt att få vara med i något som zandras föräldrar tycker är viktigt och fint! (Ni som läst min blogg vet att jag tidigare skrivit om Zandra.)


Nä ni nu ska Maddluren ta och klä sig och ta en promenad.


Vi hörs! 

Av madeleine karlsson - 6 mars 2008 12:46

Idag skall företaget, vars bok jag tydligen skall medverka i ställa ut på en ung företagarmässa som går av stapeln här i Eskilstuna. I munktellstaden närmare bestämt.

Jag fick med mig min vän J så vi ska gå dit och kolla läget och så hade jag tänkt hälsa på grabbarna i företaget ungtförlag.


Grejjen med dethär är att jag inte tror att det är sant... Jag har läst mejlet typ 37593082 ggr för jag tror att jag läst fel. Har de inte klämt in ett "inte" mellan orden, dina bidrag och har valts ut??? Nej, jag ser inget... så alltså måste det vara sanning?

Jag kommer garanterat inte att tro på dethär förrän jag får prata med ungdomarna och fråga om det verkligen är jag som ska vara med i boken...


Helt skumt!


Visserligen är det ingen bok som skall tryckas och ges ut i massupplagor men det känns ändå helt overkligt. För mig är det en stor grej tror jag...


Tänk om de skickat mejlet till fel person och att jag inte alls ska vara med i boken??? Tänk om.....


Sådär tänker jag hela tiden, jag går runt och är svinnervös för att jag missuppfattat hela skiten och läst fel i mejlet... haha!!






Nu tycker jag att ni ska ta er till mässan i munktell och köpa ett ex av boken och stödja företaget!! Gå in på ungtforlag.se och läs mer.


Jag återkommer!!!




Av madeleine karlsson - 5 mars 2008 00:05

För ungefär ett halvår sedan läste jag i en av våra morgontidningar att ett av de "unga företagen" här i staden sökte folk som skrev texter eller noveller. Jag tyckte att detta lät intressant, dels eftersom jag skriver mkt och dels för att jag själv var med och startade ett sådant företag när jag gick i skolan.

Jag läste färdigt artickeln och bestämde mig för att skicka över några av mina texter.


Bidragen skulle skickas över till de två unga pojkarna som startat företaget och de skulle då gå igenom dem tillsammans med sin svenskalärare. (Har jag för mig att det stod.) Därefter skulle bidragen väljas ut och tryckas upp i en bok och säljas. 


Så jag valde helt enkelt ut några av mina texter jag skrivit och mejlade över dem till grabbarna. Jag väntade mig ett svar men det uteblev så då tänkte jag att nu har det gått alldeles för lång tid så jag kom bergis inte med bland de utvalda bidragen. Julen kom och gick, nyåret likaså och månaderna flög iväg men så nu ikväll kom det ett litet mejl!

Ett litet mejl med ett glädjande budskap. Jag kom med i boken. Jag blev utvald. 


Ett stooort leende spreds över mina läppar och jag blev faktiskt riktigt glad! Det trodde jag verkligen inte!!!

Problemet är att jag inte minns vilka texter jag skickade in och att jag inte vet vilka som valts ut... Hoppas att det va nåt bra :P hahahaha


Företagsmässan hålls nu på torsdag och såklart så jobbar jag då så jag kan inte gå dit för att hälsa på grabbarna och spana in alla unga företagare. Det brukar annars vara väldigt kul! Det är nyttigt att starta ett företag sådär. Mycket arbete!!



Boken (Där jag ska vara med *stolt*) kommer att kunna köpas på hemsidan ungtforlag.se samt några bokhandlar här i stan. Mer info skulle komma på hemsidan inom kort stod det i mejlet... Hahaha va roligt!!!


Undrar om ja ska ta å skriva en egen bok!!?? Vad tycker ni om det?




Kommer sova gott inatt!!! wihiiiie 

Av madeleine karlsson - 4 mars 2008 23:34

Tar du min hand om jag släpper dig nu?

Håller du mig hårt om jag ber dig låta bli?

Vägrar du att släppa mig när jag säger att jag vill vara ensam? 

Gråter du mina tårar när jag berättar att jag är ledsen?

Öppnar du dörren när jag stängt den?

Lovar du att stanna kvar när jag går?

Bränner det i dig så som det gör i mig? 


Håller du vad jag lovat efter att jag brutit ditt löfte?

Känner du känslorna jag lämnade bakom mig?

Tog du emot de orden som jag gav dig?

Sparade du mina blickar i evigheten?

Ler du när du tänker alla glada minnen?

Lova att du gör det, lova... 





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards