Alla inlägg den 7 januari 2008

Av madeleine karlsson - 7 januari 2008 22:30

Häromdagen så var det någon som efter att jag återigen gnällt över mitt singelliv sade att jag nog letade på helt fel ställen...


Detdär med fel ställen är ungefär lika korrekt sagt som detdär med att vara kräsen. (Läs tidigare blogg)


Grejjen är den att man håller till på sådana ställen där man känner sig bekväm och där likasinnade människor befinner sig. Allt detta gör man naturligtvis för att minimera  risken att träffa på människor som man ändå inte skulle trivas ihop med. Förstår ni?


Jag tex som är en allmänt estetiskt lagd, musikintresserad singel och något överviktig håller naturligtvis till i bokshoppar, musikaffärer, på konserter, teatrar, festivaler (var dock några år sedan), bland chokladhyllorna på hemköp, på de pubar där likasinnade musikintresserade personer samlas och såvidare...


Inte fasen skulle jag hänga bland frimärkessamlarna i klubblokalen,  bland dansbandsmusikerna, på gymmet, i badhuset, i sexshopparna för att handla leksaker till mig och min partner....


Förstår ni nu?

Man hänger på ställen där man kan finna likasinnade... Likasinnade som man kan tycka om och knyta an till. Personer som vet vad man talar om, som man kan ha samtal med utan att uttråkas eller tråka ut. Så alltså kan man inte "leta" efter någon på fel ställe.

För man vill ju hitta en partner som är precis allt detdär, som förstår en och kan lyssna på ens tankar utan att tycka att man är alldeles tokig osv...


Naturligtvis så kanske det finns ställen som jag inte har besökt ännu men som jag kanske skulle gilla och kanske lära känna nya människor på... Dendär gitarrkursen som jag ännu inte tagit, dedär sånglektionerna jag inte haft råd med eller keramikkursen jag gärna skulle vilja gå på... Men det hör till framtiden än sålänge.... 



Om man nu, som jag, inte hittar sin prins på de ställen är man känner sig hemma och bekväm, vart letar man då?

Ska jag gå till kyrkans ungdomskör och sjunga gudssånger trots att ja är ateist? 

Ska jag börja på hästridning trots att jag kommer att dö av allergichock?

Borde jag kanske börja meka med bilar i något stort garage där det finns svettiga starka karlar fastän jag knappt vet vart motorn sitter å bilar inte alls intresserar mig?

Eller kanske borde jag söka till bonde söker fru????



Nä *suck* Jag blir inte klok på dethär dilemmat...Hur fasiken ska man göra egentligen för att slippa ut ur dethär singelfängelset????????



Hjälp!!!!! 

Av madeleine karlsson - 7 januari 2008 00:35
http://youtube.com/watch?v=4QrN4pX_ucM




Okej, börja med att kolla länken ovan och titta noga på killen i de blåa jeansen.

Ser du något skumt?


Killen ni tittar på heter Robert Plant och är sångare i gruppen Led zeppelin.

En väldigt bra grupp, som ni ser och hör.


Nu kommer vi till problemet, eller orsaken till denhär bloggen...


Syster yster och jag satt och tittade på samma konsert på svt med ovan nämda grupp och rätt vad det är, precis när jag tänkt samma tanke så undrade syrran va tusan han hade för byxor, eller snarare kanske vad han hade i dem. Där stod alltså en ung man i så tighta byxor att hela paketet liksom tvingades ner i det vänstra byxbenet...

Både syrran och jag undrade vad man tänkte med då, på sjuttiotalet. För inte faan e det sexigt?


När vi konstaterat att det inte är snyggt alls att klämma ner familjelyckan i ett par ljusblå jeans så undrade vi om det var oss det var fel på? Var det bara hon och jag som tänkte på det eller har det med att göra att vi är tjejer? För när vi nu hade kommit fram till att han hade snoppklämmarebyxor på så kunde vi ju inte titta någon annanstans än just där... Tillslut blev vi nästan irriterade och tänkte att där måste svampsporerna frodas osv osv


Vi kom ävem fram till att kalsonger nog var en onödighet på det ljuva sjuttiotalet... Där finns inte plats för några.


Syster och jag undrade då om ni killar tänker på sådant när ni sitter och tittar på en sådan konsert eller om ni ser någon på stan med för tighta brallor? Eller är detta ett kvinnofenomen? Jamenar, kommer det någon på stan, man eller kvinna, med för tighta eller aaalldeles för väl uppdragna byxor så att hela paketet syns eller saker och ting delar på sig så kan man ju inte låta bli att titta och tycka att hey, detdär ser något obekvämt ut...


Nä snoppklämmarebrallor det är inget att satsa på minsann... inte sådana där det syns exakt vad man har stoppat ner i dem iallafall...


Så tänk på det nu grabbar!




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards