Alla inlägg den 24 januari 2008

Av madeleine karlsson - 24 januari 2008 20:33

Sitter här och glor på konståkning...

Vilken vacker sport det är!!

Jag önskar att jag kunde flyga fram sådär på isen och ha sådana graciösa armar....


Det ser så fridfullt ut.

Jag vill kunna göra sådana piruetter och kunna dra upp ena benet så att knät nuddar den ena kinden samtidigt som jag snurrar...  Eller varför inte en bielmanpiruett.... Eller kanske ett kvadruppelhopp...


Något annat roligt med konståkning är kläderna. Man ser direkt vilka som kommer från Finland och Ryssland, precis som i alla andra sporter där alla inte bär samma "lagkläder".

De grälla färgerna, gärna rosa och turkost bärs endast av åkarna från Finland och Ryssland. Det skall också gärna hänga och dingla och vara hål både bak och fram i de kvinnliga åkarnas dräkter... 

Nåt vi inte ska tala om är allt glitter..... HERREGUUUUUUUUUD!! Ibland bländar de en genom tv-rutan... :P

Men det är ju sånthär som e kul... Att hissa och dissa precis som de gör på morronzoo i radion....


Dessutom så undrar jag om hockeyfrillan någonsin kommer att försvinna helt??? Eller är den fortfarande på modet i Ryssland????? 


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards