Alla inlägg den 14 januari 2008

Av madeleine karlsson - 14 januari 2008 22:04

Allt känns så bra idag därinuti....

Jag har fått sova ut efter en jobbig helg, jag har kommit igång med min träning och jag har hittat kokbar grekisk yoghurt i affären...


Japp ni hörde rätt, kokbar yoghurt!

Grekisk yoghurt och tomatsås är ju de bästa av såsvänner när man försöker gå ner några hekto i vikt... Och jag använder mig oftast av grekisk yoghurt när jag känner ett behov av sås och nu finns det alltså även en variant som man kan koka!! Helt underbart! Den ska jag definitivt prova!


Träningen då? Hur går det med den? Jodå jag har nu kommit igång efter drygt en och en halv månads slappande... Det känns riktigt skönt faktiskt.


Idag när syrran och jag stod och bytte om inför gympapasset så snackade vi om dethär med BMI... Hon hade räknat ut sitt BMI på någon sida här på den wärldsliga wida webben och kommit fram till att även hennes låg lite väl högt...

Då kom jag underfund med att dendär BMI-metoden kan slänga sig i väggen egentligen för den mäter ju ingenting korrekt...  Den mäter inte din fettmängd, den mäter inte dina muskler, den mäter bara vikten i förhållandet till din längd...

Egentligen tycker jag att det är lite skumt att den metoden får användas inom sjuk och hälsovården...


Jag såklart skyller mitt höga BMI på mina tuttar, om jag inte hade haft dem så hade jag vägt ett par kilo mindre...  

Jamenar tänk såhär om hon dendär Lollo Ferrari hade räknat ut sitt BMI... Det hade ju garanterat varit något för högt för hennes tuttar måste ju ha vägt typ tio kilo styck eller nåt åt det hållet... Men hon var ju inte tjock... hon hade bara extremt stora bröst... 



Nä jag blir inte klok på dendär BMI-metoden faktiskt.... Och jag tycker inte om den, det ska gudarna veta!  

Av madeleine karlsson - 14 januari 2008 01:13

Det enda jag har kvar är den gula anteckningsboken.

Där finns ord som en gång var dina, kanske kommer du för att hämta dem tillbaka?

The future står det på den... Är det där framtiden ryms? Den tiden som ska visa en vart man har valt att gå? 

Eller har du kanske varit där? I framtiden? Är det om det du skriver? Eller skrev borde jag kanske säga...

Ord som stavats fel blir något nytt i mina ögon, något som du skapat i ovissheten.

Rader och ränder rutar in mitt liv i ditt.


På femte eller sjätte sidan finns något som jag tycker lika mycket om som dig.

Jag vill säga det till dig en dag... Få dig att förstå.

Jag vill ge dig en egen bok som en gång varit min. Jag vill fylla den boken med ord som handlar om mig och kanske dig... Svarta bokstäver på tunna ränder som ser ut som om de ska gå av när som helst...

En stark tanke i en svag mening.

Missförstånd är lättare att förklara med ord.  


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards