Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Beroende

Av madeleine karlsson - 12 januari 2011 16:51

Jag är beroende.


Nu har jag sagt det högt, eller åtminstone skrivit ner det. Jag kan inte leva utan mitt läppsyl (Stavar som det låter)! Jag har det med mig vart jag än går och det ligger minst fem stycken och skräpar runt i väskan, en på vardagsrumsbordet, en på nattduksbordet, ett i badrumsskåpet och så vidare...


Jag avskyr att vara torr om läpparna. Ni vet när det känns så där frasigt, fnasigt, lite som fiskfjäl. Det är vidrigt! Därför läppsylerar jag mig ungefär 2529207 gånger om dagen. Korvbullen säger att jag även gör detta när jag sover, mitt i nätterna. Och det spelar ingen roll om jag går upp, knappt vaken för att kissa eller dricka ett glas vatten, nog fan smetar jag på lite läppsyl också. Det är härligt att det blir mjukt liksom.


Nu undrar jag vad det här gör med kroppen egentligen? Är det verkligen nyttigt att smeta på sig 3 läppsyl i månaden? Hur mycket av det "äts" och hur mycket går in i läpparna och vad händer med det då? Lagras allt i kroppen? Är det därför jag är så tjock? Hahaha, närå där går gränsen, tjockheten beror nog på något helt annat men man kan ju inte låta bli att ställa sig frågan om det verkligen är hälsosamt att använda så mycket läppsyl...


I ett av mina läppsyl, Nueva, som man kan köpa på apoteket så finns det inte mindre än 12 ingredienser. Bland annat, paraffin, parfym och BHT, vad nu det är för något? Det är ju helt sjukt egentligen, här går jag och smetar in mig  i något som kanske är farligt och ohälsosamt. Jag måste kolla upp ingredienserna i de andra stiften också. Kanske kan man googla sig fram och se vilket som är "bäst". För tänk om mina läppar är konserverade nu eller nåt?


 


Jag kommer med all sannorlikhet aldrig att sluta med lypsyl, cerat, läppfett eller vad man nu vill kalla det, för det är förjäkla härligt!


 
 
Alle

Alle

12 januari 2011 17:50

Skönt att veta att man inte är ensam...lypsyl beroende är jag med...och varför ska man sluta när det är så förjäkla härligt som du skriver ? Finns ingen annledning tycker jag...det finns ju värre saker att vara beroende av eller hur?
Så talar en sann missbrukare...ha ha ha...

http://alleswe.bloggplatsen.se

 
Alle

Alle

12 januari 2011 17:51

Just ja...jag är beroende av Nivea produkter med!

http://alleswe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards