Alla inlägg den 12 maj 2014

Av madeleine karlsson - 12 maj 2014 15:28

Tigerdrottningen på repeat och inte en gnutta sol. Mannen är på jobbet ända till kvällningen och jag väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig så att jag kan skicka in nästa laddning. Tänkte ta en kopp kaffe men den där nyss svalda järntabletten satte stopp för de planerna. Kaffe minskar visst upptaget. Typiskt!

Skulle vilja hugga tag i nån saftigt spännande bok men min trötthet säger mig att jag inte lär hålla mig vaken mer än två sidor så det är ingen ide. Halvsitter här i sängen och funderar på vad jag ska hitta på för att inte somna.

Önskar att jag hade vännerna nära så jag kunde gå hem till dem och dricka te och snacka lite strunt en stund. Laga middag ihop och skratta en massa. Men nu är ju de både i eskilstuna och dessutom på sina respektive jobb så hur jag än vrider och vänder på det så kan vi inte ses just nu.

Tittar ut genom fönstret, allt är så stilla där ute. Inte ens en liten vindpust i trädkronorna. Granarna så spetsiga och vassa där i bakgrunden och de nyfödda lövknopparna verkar lika missnöjda över det här vädret som jag är. Inte en fågel på den bit av himlen som ryms inom fönsterramarna. Vart är alla? Vad gör de? Kom och underhåll mig, vi kan sjunga tillsammans eller tävla om något? Vem kan flyga högst? Ni vinner...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards