Alla inlägg den 24 maj 2014

Av madeleine karlsson - 24 maj 2014 18:55

Jag svettas som en dåre fastän jag inte gör något. I magen är det full aktivitet. Det är otroligt vad den rör på sig och vad fort det gått bara de senaste veckorna. Från att knappt veta vad det är man tror att man ska känna till rejäla puffar som man både kan se och känna utifrån. Jag tycker det är helt magiskt!

Hur är det möjligt att det ligger en liten minimänniska där inne? Jag känner den hela dagarna och speciellt när det närmar sig kväll/natt, då ska det bökas riktigt! Som att den känner på sig att man är på väg till sängs. Imorse låg jag i soffan och tittade på magen, jag kände hur den knölade runt och plötsligt syntes det utanpå. Inte mycket men jag såg det och sedan lade jag händerna där och då kände jag de där små kickarna. Fantastiskt! Dessutom tycker jag att det är roligt för J nu när han också kan känna. För mig som kvinna är det ju jättesvårt att förklara hur det känns. Det liknar ju absolut ingenting annat som man kan jämföra med. Ibland när det varit lugnt i magen en stund och man hunnit "glömma" att det finns ett liv där inne och den sedan ger sig till känna ordentligt så blir man nästan rädd. Vad i helsike var det där i min mage???! Tills man kommer på det... Haha!

Å vad jag är nyfiken på den här lilla människan, vem den är och hur den ser ut. Det är så spännande!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards