Direktlänk till inlägg 31 maj 2007

dagen efter idag

Av madeleine karlsson - 31 maj 2007 01:01

Snurrar runt i sängen.

Ögonen vill inte koppla av.

Huvudet vill inte vila.

Tankarna har tagit tillbaka lite av den plats de en gång besuttit.

Jag är arg. Känner mig frustrerad. Är irriterad över att min styrka inte alltid är lika stark. 

Sätter mig upp i mörkret. Dunkar huvudet mot väggen en gång, ingen ser mig. Ingen hör mig. Ingen vill mig något. 

Lutar huvudet i händerna och försöker att inte tänka på hur tyst det är.

Sjunger en tyst visa för migsjälv, det hjälper inte.

Måste ställa mig upp, klarar inte av den kalla, tomma sängen.

Går in i köket.

Ställer mig vid fönstret.

Därute lyser nattlampor på träden så gröna.

Fåglarna kvittrar lågmält i träden.

Då börjar tårarna rinna.

De förbaskade tårarna som så sällan rinner kommer utan förvarning. 

Jag avskyr det.

Jag avskyr min tysta lägenhet, min kalla säng, mitt tomma kök, min odiskade disk, mina ledsna ögon, mina våta kinder. 

Gud vad jag önskade att någon tog tag i mig och viskade i mitt öra att allt blir bra.

Gud vad jag önskar att någon låg i min säng och andades djupa trygga andetag.

Gud vad jag önskar att jag kunde krypa in i någons varma famn och somna tryggt på dennes arm.

Gud vad jag önskar att jag vaknade upp bredvid någon varje dag.


GUD VAD JAG SAKNAR NÅGON JUST NU!!! 


Känslan, denhär känslan, saknaden av någon som inte finns är det värsta jag vet. Det finns inget botemedel mot denna plåga. Ingen hjälp finns att få. Allt måste man själv genomlida i tron på att det blir bättre sedan... i framtiden, tids nog, imorgon, om en vecka, ett år, ett liv... 


Ger migsjälv en kram och viskar : Allt blir bra. Om inte imorgon, så dagen efter det, eller dagen efter det, eller dagen efter det... Låt inte monstren äta upp dig inifrån. Låt inte monstren ta styrkan du nyss byggt upp. Låt inte monstren göra dig rädd för det du drömmer om. Låt inte monstren hindra dig från att testa dina gränser och prova någonting nytt. Låt inte monstren därinne lura dig. Du kan så mycket och du kommer att lyckas med det du drömmer om. Om inte imorgon så dagen efter det, eller dagen efter det, eller dagen efter det...


 
 
Ingen bild

Tuffs

31 maj 2007 13:18

Efter regn kommer sol och den kommer skina jävligt bra!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards