Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

Observationer...

Av madeleine karlsson - 5 januari 2008 15:50

Nu är det bara skuggorna som syns. Skuggorna, de som överlever natten endast för att dö när morgonen gryr.

Grenar spretar åt alla håll utan att nå marken.

Månen lyser med sin fulla kraft men kan ändå inte värma oss.

Strålarna träffar mig med ett styng av smärta, var det det enda du hade att erbjuda?

De vita strimlorna på väggen upphör när ljudet av motorer passerar.

Flugorna som surrat under lampan vilar sina vingar mot golvet, livet gav upp.

Vattendropparna på diskbänken blev vita fläckar som alldeles för lätt torkas upp och glöms bort.

Ledsna krukväxter minner om vad som händer om man går utan vatten och mat på tok för länge. 

Frusen mat i en låda utav papp på ett rullband framför en snart sjukskriven kassörska tinar sakta upp.

Eviga köer på apotek och banker, sena bussar och förbannade SJ!

Det lyser i allas fönster, allas utom ditt.

Sömniga små ögon plirar med sina blåa färger rakt in i dina och ger dig åldersnoja.

Snö på tak som lutar för mycket begraver minnen på trottoarer som behöver asfalteras om. 

För många cirklar i en rund rondell, för många runda rondeller i en fyrkantig stad.

Ett kyrktorn där ingen får vistas, ett torg där ingen borde vara. 

Fler kameror i trädtoppar och i badhus, storebror den största av gudar vakar över oss alla.








 
 
julia

julia

6 januari 2008 12:41

tjejen, jag ÄLSKAR din blogg och kommer åter , lägger din på mina länkar =)
och tack för kommenteren haha, och vist är det så, jag skrattade så jag dog närjag kollade på bilden dagen eftr spec. :D

http://weqw.bloggagratis.se

 
trollpackan tipsar ytterligare!

trollpackan tipsar ytterligare!

6 januari 2008 16:21

Finns en till bra bok som nyligen kom ut, som jag också har skrivit ett inlägg om: "Plattare mage, starkare rygg" med 10- minuterspass i. Några olika.199:- på Bokia. Riktigt bra!
10-15 min kan man ju lägga;)
Ha det bra!

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards