Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Väluppfostrad svenssonjävel.....

Av madeleine karlsson - 29 januari 2008 17:43

Alltså dethär med frisörer.....


Idag kände jag mig så fruktansvärt ful så jag bestämde mig för att gå och klippa mig.. Det brukar ju hjälpa liksom...

Inte det inte...


Jag gick dit, fick en tid, satt mig i stolen och allt började bra.....

Hela håret rensades ur och längden blev bra men det är när luggen skall friseras som vi kommer till det som får mig att vilja börja gråta...

Jag förklarade precis hur jag ville ha luggen och människan säger ja men jag klipper av här så får du säga till om du vill att jag ska klippa mer sedan...

Japp, det lät ju bra så jag lät männskan klippa!!!!!!!!!!

När jag sedan öppnar mina ögon så har jag lust att börja skrika, men eftersom att man är en väluppfostrad svenssonjävel så gör jag inte det.

Det som skulle ha vart en fin snelugg som liksom började vid ena ögonbrynet tvärs emot benan (A ni kanske inte fattar men det böev inte alls som jag förklarat...) blev typ en pannlugg som börjar vid ögonbrynet på samma sida som benan. Jag hade dessutom klart och tydligt båda sagt och visat att jag absolut inte ville ha en pannlugg...

Gaaah!

Vad är det med frisörer nuförtiden? Är de inte utbildade ordentligt???? Fattar de ingenting???

Enligt mig så skall en frisör veta vad som passar personen de klipper, hur dess hårkvalite är och hur håret blir i vissa frisyrer... Vissa hårtyper kan ju faktiskt inte klippas i vissa frisyrer... 


Efter plattångsmassaker och pannluggsklippning och typ 7392020 olika hårprodukter så kände jag mig ännu fulare än när jag klev in genom dörren. Håret låg helt platt mot skallen och jag hade en kort kort lugg i min panna....


:(



Precis såhär var det för nästan ett år sedan, ni som läst min blogg vet... Usch!!!!

Så nu är det bara en jävligt sne bena och övertäckning (Överkamning som gamla gubbar gör ni vet) av luggen som gäller. Hårnålen har just blivit min nya bästa vän! Jag tänker inte gå ut utan den förrän luggen växt ut till en passande längd!!!!




Jag vill bara gråta!! 

 
 
Friday

Friday

29 januari 2008 18:52

Jag vet precis vad du menar.. Jag hatar när de händer.. Så nu förtiden så brukar jag bara säga "Gör vad du vill, så länge de är snyggt och femenint!" =)

http://agent-friday.bloggagratis.se

 
Friday

Friday

30 januari 2008 00:36

De har funkat varje gång faktiskt.. Förra gången var lite speciellt dock.. Hon gav mig undercut och grejer.. men de vart riktigt snyggt iaf =)

Jag litar på att dom vet vad dom gör.. Mitt hår är mitt allt. Jag färgar/klipper och donar och grejer iaf en gång i månaden/ varannan månad =)

http://agent-friday.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tuffs...

30 januari 2008 13:13

Kom ihåg helvetet du gick igenom förra gången :( Får säga som mormor sa en gång "Det är ju bara hår". Om det vore så enkelt :/ Jag lider med dig.

 
lisa

lisa

30 januari 2008 18:26

haha, ringar fanns det säkert också.
jag har bara koll på mitt älskade halsband.. :)
ha det. kram

http://www.slampighesteko,bloggagratis.se

 
julia

julia

31 januari 2008 00:29

FYFANN! jag lider med dig, verkligen ! Ferisörer är verkligen törda i huvet så länge man inte känner dom! de klipper alltid fl, därför måste man klippa luggen själv nästan alltid.. I somras skulle en frissa klippa min torra oppar, hon kuttade av 3,5 DECIMETER! så grät jag .. och gör det fortfarande i hjärtat för mitt hår växer inte ! så jag vet hur du känner .. man känner sig så äckligt jävla FUL ! trots att man inte är det ! kramar på dig !

http://weqw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards