Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Musikminnen!

Av madeleine karlsson - 15 maj 2014 11:08

Minns du alla de där härliga toplistorna på MTV på 90-talet? Jag och min kompis J satt som bänkade framför dem. Vi väntade oftast på det allra heligaste nämligen Backstreet boys och hoppades ivrigt att folk runt om röstat dem vidare ännu en vecka. Vi röstade naturligtvis aldrig, det var alldeles för dyrt på den tiden. Men vi var hängivna topplistefans!

Vi kunde alla danser till BSB:s videor och lyckan när det var världspremiär för en ny var enorm! Lite som julafton. Vi köpte alla Frida- och Okejtidningar, även Veckorevyn ibland fastän den var för de något äldre. Vi klippte ur alla bilder och samlade, samlade, samlade! Jag hade hela rummet tapetserat. Men det var inte bara BSB som gällde. Vi lyssnade faktiskt på en hel del andra gamla godingar. Fugees, Whitney Houston, No doubt och Michael Jackson bland annat.

Jag minns även när Rebecka DeRuvo (stavas?) var presentatör och MTV var mörkt och dystert i färgerna (i alla fall är det så jag minns det). Jag såg videos med The Cure minns jag och jag gillade dem redan då. Det fanns så mycket bra på den tiden! Jag har alltid tyckt om musikvideos men på senare år är det liksom inte samma sak på något vis. Det började när MTV blev mer en vanlig kanal än just en musikkanal och när Ztv försvann (favvokanalen). Hela musikvärlden har ju naturligtvis också förändrats så det är inte alls konstigt att saker och ting inte är som de var då.

Nu när vi har många fler kanaler hemma, både VH1 och olika MTV-kanaler så brukar jag på förmiddagarna ligga i soffan och gotta mig i musikvideos. Oftast gamla godingar. Idag fastnade jag i Michael Jacksons Black or white! Så jävla bra rent ut sagt. Låten är svinbra och jag lyckades döpa mitt innebandylag till just Black or white inför en cup vi skulle åka på. Lyckan! Men videon då? Den är ju underbar och jag tycker om att se Michael i den. Han är glad, har ni tänkt på det? Han skojar och skrattar och dansar sig igenom alla länder och kulturer samtidigt som Culkin tar hand om sina trista föräldrar. En sådan videoskatt det är och jag har alltid tyckt om just den där videon. Det var länge sedan jag såg den. Dessutom är ju Michaels dansscener (utan musik) efter själva videon alldeles underbara. Vilken människa han var och vilken otrolig dansare! Ja jag blev lite nostalgisk här men det är lätt att bli det när man inser att allt var så mycket bättre förr. Vi kommer aldrig att få möta en ny Michael eller ett nytt Cure eller Queen. Tiderna har förändrats!

Det var bra mycket bättre förr!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards