Alla inlägg den 6 mars 2011

Av madeleine karlsson - 6 mars 2011 23:34

Nu har jag äntligen knåpat ihop ett mail till min före detta arbetsgivare angående mitt examensarbete som jag ska skriva nu i april. Det är märkligt att jag blir som mest kreativ och får saker gjorda så här nästan mitt i natten... Jag kommer nog alltid att vara sådan skulle jag tro.


Nu får jag vänta och se om jag får något svar, annars får jag ringa. Min telefon fungerar ju inte som den ska heller och det känns ju bra typ nu när man verkligen behöver den.


Jag väntar också med stor nyfikenhet på vad försäkringsbolaget har att säga om min fot. Jag undrar hur lång tid det tar för dem att gå igenom alla papper och bestämma huruvida jag får någon ersättning eller inte. Någon som vet?


Imorgon åker jag hem till ursprungshemmet igen och blir kvar där ända tills på torsdag. Det är lika bra eftersom jag både har lektioner och sångövningar alla dagar i veckan utom fredag. Man spar ju in några kronor på att åka fram och tillbaka också. Men jag saknar min korvbulle när jag är borta, det gör jag. Jag tänker redan på hur skönt det ska bli att komma hem på torsdag och få en varm kram av den finaste människan på hela jorden. Vad gjorde jag utan honom??



Jag har klantat mig lite också den här helgen. I fredags tappade jag min ena vante i en jättesmutsig vattenpuss, den är skitig och jag vet inte riktigt hur man tvättar en hemstickad vante, funkar det med 40 grader eller?? Jag vill inte förstöra den för jag tycker så mycket om dem. Och idag så hade jag sönder både min favoritögonskugga och ett glas. Det finns inte många exemplar av korvbullens svartrandiga glas och jag måste erkänna det, jag är den skyldige. Jag tar död på dem ett efter ett och allt han kan göra nu mera är att sucka och säga att det snart inte finns några utav de glasen kvar i skåpet. Han har rätt. När jag träffade honom hade han nog ungefär tolv stycken och nu tror jag att det finns ynka fem eller sex kvar bara.


Jag är sån... klantig.


Nu är det dags att krypa till kojs. Imorgon måste jag gå upp tidigt och packa väskan. Hoppas tåget är i tid...



God natt folk och fä!


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards